Poniżej publikujemy oświadczenie w całości:
„Linia kolejowa nr 8 Warszawa – Radom ma strategiczny charakter dla mieszkańców Ziemi Radomskiej. Modernizacja tej linii miała być finansowana z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zabezpieczono na ten cel ponad 1,5 mld zł a inwestycja miała być zakończona w 2013 roku. Niestety, mamy już koniec 2014 roku a znacząca modernizacja kolejowej ósemki jeszcze się nie rozpoczęła. W ostatnich dniach radomski poseł Platformy Obywatelskiej poinformował, że parlamentarzyści i rząd byli oszukiwani w tej sprawie przez kolejarzy. W związku z oddalającym się terminem modernizacji linii kolejowej nr 8 Warszawa – Radom proszę o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:
- Kto personalnie jest odpowiedzialny za opóźnienia przy modernizacji linii kolejowej nr 8?
- Co stanie się ze środkami z PO IiŚ przeznaczonymi na tę inwestycję?
- Kiedy realnie może rozpocząć się modernizacja linii kolejowej na odcinku Warka – Radom?
- Czy w nowych założeniach modernizacji znajdzie się budowa mostu a tym samym drugiego toru na rzece Pilicy?
- Jakie terminy wskazywane są jako zakończenie poszczególnych etapów tej inwestycji?
- Proszę również o wskazanie terminu zakończenia całkowitej modernizacji linii kolejowej nr 8 Warszawa – Radom.
W związku z wieloletnimi opóźnieniami związanymi z modernizacją linii kolejowej Warszawa – Radom proszę o rozważenie przywrócenia na tę linię pociągów pośpiesznych, które obecnie kursują przez stację Dęblin.”
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>