Pozostałe dane kontaktowe nie uległy zmianie: tel. (48) 36 20 909, (48) 36 20 910, mail: rzecznikkonsumenta@umradom.pl.
Instytucja rzecznika konsumenta służy bezpłatną pomocą wszystkim tym, którzy czują się skrzywdzeni przez placówki handlowe, producentów, usługodawców. Rzecznik konsumenta udziela porad i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów do występowania w roli oskarżyciela publicznego w rozumieniu przepisów kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów.
Miejski rzecznik konsumenta ma szerokie uprawnienia. Może składać wnioski w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów i sygnalizować delegaturom Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów problemy dotyczące ochrony konsumentów, które wymagają podjęcia działań na szczeblach administracji rządowej. Może występować do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów i domagać się ukarania grzywną przedsiębiorcy naruszającego obowiązek udzielenia rzecznikowi konsumentów wyjaśnień i informacji.
Może także wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować za ich zgodą do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów. Rzecznik może również skontrolować, czy w obrocie z konsumentami jest używany język polski i w razie konieczności skierować wniosek o ukaranie przedsiębiorcy.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>