- Modernizacja linii kolejowej od stacji Warszawa Okęcie przez Piaseczno do Czachówka będzie polegała na rozbiórce i budowie od nowa torów oraz pozostałej infrastruktury kolejowej na całym odcinku. Poza kompleksową modernizacją torów szlakowych zadaniem wykonawcy będzie przebudowa układu torowego stacji Warszawa Okęcie, Piaseczno i Czachówek Południowy w celu usprawnienia obsługi ruchu aglomeracyjnego - mówiMarcin Mochocki, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., dyrektor ds. realizacji inwestycji. - Umożliwi to przewoźnikom takim jak Szybka Kolej Miejska uruchomienie całkowicie nowych połączeń obsługujących południową część aglomeracji warszawskiej, w tym Nowej Iwicznej, Piaseczna, Zalesia Górnego i Czachówka oraz Góry Kalwarii – dodaje.
W ramach modernizacji zostaną przebudowane wszystkie perony na stacjach: Warszawa Okęcie, Piaseczno; Czachówek Południowy oraz na przystankach: Warszawa Jeziorki, Warszawa Dawidy, Nowa Iwiczna, Zalesie Górne, Ustanówek oraz Czachówek Górny. Zostaną one wyposażone w wiaty i będą łatwo dostępne oraz bezpieczne dla osób niepełnosprawnych. Plan robót zakłada również budowę kładki dla pieszych na stacji Warszawa Okęcie i przebudowę kładki na stacji Piaseczno. W Czachówku Południowym powstanie przejście podziemne.
Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. będzie się wiązała również z przebudową wszystkich istniejących przejazdów kolejowych. Efektem będzie usprawnienie również transportu drogowego i poprawa bezpieczeństwa. Kierowcy będą mogli skorzystać z odnowionych i przebudowanych wiaduktów drogowych oraz z jednego nowego, który powstanie w pobliżu przystanku osobowego Warszawa Jeziorki. Inwestycję na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. wykona Trakcja PRKiI.
Umowa została podpisana dzisiaj na dworcu kolejowym w Piasecznie. Zadanie obejmuje opracowanie projektów wykonawczych i realizację robót budowlanych. Wartość kontraktu wynosi 462 mln zł. – Trakcja PRKiI ma wieloletnie doświadczenie w realizacji kilkakrotnie większych kontraktów. Dysponujemy kompleksowym potencjałem specjalistycznego sprzętu i przygotowaliśmy już zaplecza budowy, jesteśmy zatem przygotowani do niezwłocznego rozpoczęcia prac – podkreśla Sławomir Raczyński, wiceprezes zarządu oraz dyrektor ds. produkcji w Trakcji PRKiI.
Podpisana dziś umowa jest trzecim kontraktem na modernizację trasy kolejowej z Warszawy do Radomia. Pierwsze dwa dotyczą zaprojektowania i budowy systemu sterowania ruchem kolejowym oraz modernizacji stacji Radom. W planach na najbliższe miesiące PLK ma ogłoszenie przetargów na kolejne fragmenty tej trasy między Czachówkiem a Warką oraz Warką a Radomiem. Modernizacja tego ostatniego odcinka wiąże się, między innymi z budową drugiego toru. Zakończenie modernizacji całej trasy, która pozwoli na dostosowanie jej do prędkości 160 km/h na 93 procentach długości, planowane jest w perspektywie finansowania UE na lata 2014 – 2020.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>