Najtańszą ofertę - na kwotę 1 miliona 695 tysięcy złotych - przedstawił radomski Drogbud. Spółdzielnia Rzemieślnicza Budowlana z Radomia zażądała 1 miliona 817 tysięcy złotych, zaś radomski Interbud - 1 miliona 857 tysięcy złotych. Oferta najdroższa wpłynęła natomiast z warszawskiej firmy Planeta - 2 miliony 587 tysięcy złotych. Wszyscy oferenci zaproponowali po trzy lata gwarancji jakości i rękojmi za wady. Na sfinansowanie tego zamówienia zamierzamy przeznaczyć 1 milion 700 tysięcy złotych.
W ramach projektu planujemy zakup dwunastu wiat przystankowych. Chcemy nowymi zadaszeniami w pierwszej kolejności zastąpić mocno wyeksploatowane, pomalowane na czarno wiaty typu włoskiego. Zostały one przed laty zamontowane między innymi na Traugutta przy Piłsudskiego, 25 Czerwca przy Skłodowskiej-Curie, a także na Żeromskiego przy Czachowskiego oraz Kelles-Krauza przy 25 Czerwca.
- Planujemy również remont 15 zatok przystankowych wraz z przyległymi chodnikami, między innymi na Poniatowskiego przy dworcu PKP, na Beliny-Prażmowskiego przy dworcu PKS, na Traugutta przy naszym punkcie firmowym, na Struga naprzeciwko osiedla Nad Potokiem, a także na Wierzbickiej przy Gębarzewskiej. Wyremontujemy także dwie pętle autobusowe: na Kierzkowie i Kapturze. Zupełnie nowy przystanek końcowy powstanie natomiast na północy Radomia, przy ulicy Mroza - informuej Dariusz Dębski, rzecznik MZDiK.
- Nasze zamówienie obejmuje ponadto montaż kamer obrotowych na pięciu przystankach: na Jana Pawła II przy kwiaciarni, na Struga przy markecie, na placu Dworcowym przy stacji benzynowej, na Chrobrego przy sklepie Żak oraz na Okulickiego przy targowisku. Obraz z kamer będzie przesyłany do stanowiska monitoringu - dodaje.
Wymiana wiat, remont zatok i pętli oraz montaż kamer monitoringu są częścią dużego projektu pod hasłem "Poprawa systemu transportu publicznego w Radomiu poprzez zakup nowego taboru oraz rozbudowę infrastruktury towarzyszącej".
- W ramach tego projektu planujemy również zakup ośmiu nowych, przegubowych autobusów - obecnie poszukujemy dostawcy tych pojazdów w ramach osobnego przetargu. Autobusy, które chcemy kupić, będą przegubowe, niskopodłogowe, napędzane gazem ziemnym, wyposażone między innymi w klimatyzację i monitoring, w pełni przystosowane dla osób niepełnosprawnych - mówi Dariusz Dębski.
Projekt "Poprawa systemu transportu publicznego w Radomiu poprzez zakup nowego taboru oraz rozbudowę infrastruktury towarzyszącej" jest realizowany w ramach działania 5.1 "Transport miejski" z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego. Jego wartość to 14 milionów 670 tysięcy złotych, natomiast kwota dofinansowania wynosi 10 milionów 112 tysięcy złotych, czyli 85 procent kosztów kwalifikowanych.