Wtorek 24 września
Gerarda, Teodora, Hermana
RADOM aktualna pogoda

Radomski PKS kpi sobie z klientów? Odpowiedź prezesa firmy

mkj 2013-07-25 09:33:00

W odpowiedzi na zarzuty jednej z klientek PKS-u, o których pisaliśmy tutaj, dziś przedstawiamy stanowisko prezesa spółki - Janusza Speliny. Przypomnijmy, w opublikowanym we wtorek artykule pisaliśmy o spóźniających się lub odjeżdżających przed czasem autobusach lini Radom-Jastrzębia i nieuprzejmych kierowcach pracujących w PKS-ie. O sytuacji powiadomiła nas jedna z Czytelniczek, regularnie korzystająca z przejazdów na tej trasie. 

Stanowisko prezesa PKS Radom - Janusza Speliny publikujemy w całości:

''PKS w Radomiu Sp. z o.o. obsługuje linię Radom – Jastrzębia – Bartodzieje – Goryń – Lewaszówka – Radom od 1 lipca 2012 r. Rozkład jazdy autobusów powstał w oparciu o poprzednio realizowany przez MPK Radom, z uwzględnieniem sugestii mieszkańców dotyczących pewnych jego korekt. Z uwagi na zmieniające się wciąż potrzeby komunikacyjne mieszkańców, które w postaci pisemnych wniosków i uwag napływały do naszej spółki kolejną korektę rozkładu jazdy wprowadziliśmy na początku grudnia 2012 r. Od tamtej pory nie odnotowaliśmy zastrzeżeń dotyczących budowy rozkładu jazdy autobusów jak również skarg czy też zażaleń na niepunktualność kursowania.

Podkreślić należy fakt, że każdy autobus jest takim samym uczestnikiem ruchu drogowego jak każdy inny pojazd poruszający się po drodze publicznej, obowiązują go ścisłe przepisy, a my ze swej strony kładziemy szczególny nacisk na bezpieczeństwo przewożonych pasażerów. Jak powszechnie wiadomo w miejskim ruchu drogowym występuje wiele utrudnień zwłaszcza w godzinach tzw. szczytów komunikacyjnych, w związku z czym fakt wystąpienia opóźnień względem założeń rozkładu jazdy w wielu przypadkach nie jest niczym nadzwyczajnym i nie może dziwić. Ujawnione przypadki przejazdu autobusu przed planowanym czasem są przez nas surowo karane i eliminowane.                                     

Według naszej oceny zjawisko to ma charakter marginalny i jeśli występuje, może być efektem pomyłki, a nie świadomego działania kierowcy autobusu. W celu zapewnienia oczekiwanego poziomu świadczonych usług przewozowych zakupiliśmy w roku bieżącym 3 niskopodłogowe autobusy marki Setra przystosowane do przewozów podmiejskich i skierowaliśmy je do obsługi omawianej linii. Niestety autobusy te nie są wyposażone w urządzenia klimatyzacyjne i w sytuacji, gdy autobusem podróżuje kilkadziesiąt osób przy wysokiej temperaturze zewnętrznej mogą one odczuwać pewien dyskomfort.

Jednakże nie zgadzamy się z zarzutami, że w autobusach pozamykane są wywietrzniki dachowe, czy też boczne, uchylne okienka. W celu bieżącego monitorowania przewozów pracownicy spółki prowadzą systematyczne kontrole w autobusach kursujących na linii zwracając uwagę m.in. na punktualność, czystość pojazdów, ich właściwe oznakowanie, a także przewietrzanie autobusów zarówno w czasie jazdy jak i w czasie postojów na przystankach końcowych.

W chwili obecnej nasza spółka nie zatrudnia pracowników, którzy jednocześnie pobierają świadczenie emerytalne.

Stwierdzenie, że autobusy "rozsypują się" na drodze jest niedorzeczne i absurdalne. Oczywistym jest, że występują awarie techniczne i zawsze będą występować nawet w przypadku pojazdów fabrycznie nowych. Awarie są zjawiskiem, którego nie da się przewidzieć wcześniej i w wielu przypadkach nie ma możliwości wcześniejszego ich przewidzenia. Wszystkie nasze autobusy są sprawne technicznie, posiadają ważne badania techniczne i ubezpieczenia, a wysoko wykwalifikowani pracownicy stacji obsługi i napraw pojazdów, którą dysponujemy w przeciwieństwie do wielu innych przewoźników prowadzą bieżące przeglądy, obsługi techniczne i naprawy naszych autobusów.

Reasumując uważamy, że głos Czytelniczki jest jednostronny, dla nas krzywdzący i nie stanowi odzwierciedlenia rzeczywistości, lecz subiektywnych odczuć, a opisane zdarzenia mają charakter marginalny i nie występują nagminnie.''

                                                                                                                                       Z wyrazami szacunku,
                                                                                                                                            Janusz Spelina
                                                                                                                   Prezes Zarządu PKS w Radomiu Sp. z o.o.

*********

W międzyczasie w tej sprawie otrzymaliśmy jeszcze kilka maili potwierdzających większość zarzutów, które postawiła PKS-owi nasza Czytelniczka - przede wszystkim te o bardzo niepunktualnym kursowaniu autobusów i braku kultury osobistej ze strony niektórych kierowców. Ale po naszej interwencji wczoraj wiele się zmieniło - autobusy kursowały już punktualnie.

Chcesz szybciej dowiadywać się o wydarzeniach i czytać najświeższe newsy? DOŁĄCZ DO NAS NA FACEBOOKU. ZRÓB TO TERAZ >>

Komentarze naszych czytelników

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu

Dodaj komentarz

Nie przegap

RADOM aktualna pogoda

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Strona używa cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej
Polityka prywatności Ochrona danych osobowych