Sprawa dotyczy dwóch zmów przetargowych, w związku z którymi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta nałożył w sumie 8,5 miliona kary na pięć firm, w tym na firmę z Radomia.Realizacja inwestycji, którą zleciły PKP Polskie Linie Kolejowe miała wynieść pół miliarda złotych.
Pierwsza zmowa dotyczyła trzech firm Zakładu Automatyki Kombud SA z Radomia, KZA Przedsiębiorstwa Automatyki i Telekomunikacji oraz Bombardier Transportation Polska. Bombardier złożył najdroższą ofertę tzw. kurtuazyjną, zawierała ona jednak błędy, dlatego do przewidzenia było, że zostanie ona odrzucona. Skorzystało na tym konsorcjum Kombud i KZA, które przedstawiło ofertę o niższych szacunkach niż Bombardier. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta nałożył karę w myśl porozumienia ograniczającego konkurencję. Bombardier Transportation - ok. 4,2 mln zł, Zakłady Automatyki Kombud - ok. 2,2 mln zł, a KZA Przedsiębiorstwo Automatyki i Telekomunikacji - ok. 400 tys. zł. Sprawa została umorzona przez prokuraturę, ponieważ „nie stwierdziła pokrzywdzenia organizatora przetargu”.
Druga zmowa miała bardziej skomplikowany charakter i dotyczyła spółki Thales Polska oraz Qumak. Thales Polska złożyła ofertę przetargową, a jednocześnie miała być kompleksowym podwykonawcą konkurenta w przetargu - spółki Qumak. Miało to realnie podwoić szanse Thales Polska na wygraną w przetargu. Firma Thales Polska w przypadku wygranej Qumak byłaby rzeczywistym realizatorem prac. Na firmy zostały nałożone kary odpowiednio 750 tys. zł i prawie 900 tys. zł. Mogą się one odwołać od decyzji UOKiK.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>