Projekt poświęcony jest nauce języka angielskiego poprzez działania na rzecz walki z izolacją (spotkania międzynarodowe) oraz promowanie odpowiedzialnego zachowania poprzez tworzenie filmów i plakatów w języku angielskim. Przedsięwzięcie zapewnia studentom możliwość ćwiczenia języka angielskiego poprzez zadania projektowe z wykorzystaniem platform cyfrowych. Projekt ma na celu monitorowanie narracji studentów z różnych instytucji i środowisk kulturowych.
Działania te pozwolą studentom na wymianę doświadczeń związanych z pandemią. Ten trudny czas, zmusza nas do zamknięcia, ale niekoniecznie do izolacji, zachęca do tworzenia wirtualnych mostów, które umożliwiają przekraczanie fizycznych granic.
Projekt został zgłoszony do konkursu i uzyskał grant w wysokości 10.000,00 €.
Zadania projektowe:
Studenci z wydziału filologii angielskiej (UTH Radom), pielęgniarstwa i marketingu (Uniwersytet Viseu w Portugalii) oraz psychologii (Uniwersytet Ege w Turcji) stworzą ulotki i plakaty na temat COVID-19 i jego wpływu na studentów z różnych krajów. W tym celu opublikują swoje prace na stronie SGC2, aby uzyskać komentarze od swoich i innych grup. Następnie wspólnie ze studentami z Turcji i Portugalii stworzą filmiki, które wezmą udział w międzynarodowym konkursie filmowym. Celem konkursu jest ukazanie, że wszyscy jesteśmy obywatelami świata, borykamy się z tymi samymi lękami, a komunikowanie się w języku angielskim zbliża ludzi i ostrzega innych przed niebezpiecznymi sytuacjami.
Jury w II etapie konkursu, to wykładowcy z Uniwersytetu w Oksfordzie oraz autorzy książek z Wielkiej Brytanii i USA (Jon Hird, John Huges, Kieran Donaghy, Rob Howard).
W październiku 2021 r zadania grup projektowych zostaną zaprezentowane na międzynarodowej konferencji, podczas której poznamy zwycięską grupę. Efektem projektu będzie publikacja e- książki. Planowany termin publikacji: styczeń 2022 r.
Zespół nauczycieli koordynujących międzynarodowy projekt:
1. Magdalena Dygała – Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny, Zespół Szkół Elektronicznych im. Bohaterów Westerplatte w Radomiu;
2. Maria José Antunes – Uniwersytet Viseu w Portugalii;
3. Susana Amante – Uniwersytet Viseu w Portugalii;
4. lkay Gökçe – Uniwersytet Ege w Turcji.