Seminarium zorganizowało stowarzyszenie Zielone Mazowsze. Składało się ono z kilku prezentacji na temat dobrych praktyk komunikacyjnych w: Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu, Lublinie, Łodzi i Radomiu. Przedstawiciel Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji zaprezentował radomskie doświadczenia dotyczące wprowadzania kontrapasów dla rowerzystów na ulicach jednokierunkowych lub dopuszczania ruchu rowerów „pod prąd” bez wyznaczania osobnych pasów dla jednośladów.
W publikacji „Bezpieczna i zrównoważona mobilność”, prezentowanej podczas seminarium, napisano między innymi: „(…) W Polsce niewiele miast wprowadza takie udogodnienia, konsekwentnie czynią to Gdańsk i Kraków. (…) Kompleksowo podszedł do tego Radom, gdzie udostępniono wszystkie ulice jednokierunkowe dla dwukierunkowego ruchu rowerów”. - Wprowadzone kontrapasy na początku szokowały kierowców, dziś są czymś naturalnym w naszym mieście, a rowerzyści zwykle czują się na nich bezpiecznie i zgodnie z przepisami korzystają z krótszych dróg – mówi wiceprezydent Konrad Frysztak.
Podczas seminarium, jako dobre przykłady podano także inne rozwiązania mające na celu ułatwienie poruszania się rowerem po mieście, w tym m.in: łącznik między ulicami Struga i Malczewskiego (przed Resursą Obywatelską), przejazdy przez ulicę Limanowskiego (przy kościele na Borkach i na skrzyżowaniu z ulicą Wałową) oraz przejazd na wprost z ulicy Rwańskiej w Żeromskiego.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>