Czwartek 28 listopada
Zdzisława, Lesława, Go¶cierada
RADOM aktualna pogoda

Radom stawia na nowoczesną edukację! Wymierne efekty współpracy z Microsoftem

CPM, bach 2013-04-12 13:00:00

Podpisanie umowy Education Alliance Agreement przez Urząd Miejski w Radomiu i firmę Microsoft już po pół roku przyniosło znaczące efekty. Ponad 250 radomskich nauczycieli zostało przeszkolonych w ramach tej współpracy. Odbyło się 17 warsztatów dla pedagogów z wykorzystania nowych technologii w nauczaniu, a także szkolenia dla dyrektorów w zakresie kierowania szkołą, jako nowoczesną organizacją. 

fot. sxc

To pierwszy tak kompleksowy projekt współpracy w obszarze edukacji pomiędzy Microsoft a władzami miasta. Benefity z niego czerpać będzie ponad 30 tysięcy uczniów!

W ramach działań na rzecz rozpowszechniania technologii informatyczno-komunikacyjnych w placówkach edukacyjnych, Microsoft w czerwcu 2012 roku nawiązał współpracę z Urzędem Miejskim w Radomiu. Umową objętych jest ponad 250 szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, a także innych ośrodków, poradni i burs.

Zakres współpracy obejmuje doradztwo dotyczące standaryzacji i unifikacji systemu i procesów zarządzania oświatą, rozpowszechnianie nowych technologii w szkołach, szkolenia nauczycieli w ramach programu Microsoft Partners in Learning, implementację Office 365, a także wdrażanie programów oraz systemu operacyjnego Microsoft w radomskich szkołach. W ten sposób władze miasta Radomia wyszły naprzeciw oczekiwaniom uczniów, rodziców i nauczycieli i przyspieszają rozwój wykorzystania nowoczesnych technologii w edukacji.

- Zdecydowaliśmy się na współpracę z Microsoft, bo odpowiada ona na strategię rozwoju i marki miasta. Wdrożenie innowacyjnych technologii Microsoft w radomskich szkołach to krok w kierunku nowoczesnej edukacji i lepszego przygotowania uczniów do rynku pracy. Dzięki temu nasze szkoły są także bardziej nowoczesne, konkurencyjne i atrakcyjne dla młodzieży. Radom to nowoczesne miasto, a bez edukacji dalszy rozwój w tym kierunku byłby niemożliwy – mówi prezydent Radomia Andrzej Kosztowniak. 

Już po pół roku widać duże zaangażowanie dyrektorów szkół i pedagogów w rozwój technologiczny ich placówek. W pierwszym spotkaniu przedstawiającym kierunki dla radomskiej oświaty uczestniczyło 100% dyrektorów szkół. W cyklu szkoleń na temat możliwości wykorzystania technologii na lekcjach wzięło udział ponad 250 nauczycieli, a liczba chętnych stale rośnie, tworzone są dodatkowe grupy. Aktualnie trwają również zapisy na szkolenia praktyczne dla nauczycieli z zakresu oprogramowania dla szkół – Microsoft Learning Suite, które obejmuje innowacyjne aplikacje, internetowe narzędzia i inne zasoby przeznaczonego dla nauczycieli.

O zaangażowaniu radomskich nauczycieli może świadczyć także fakt, że ponad 1200 z nich zarejestrowało się na www.pil-network.com – platformie Partners in Learning, skupiającej nauczycieli stawiających na innowacyjne rozwiązania w edukacji, gdzie mogą oni korzystać nie tylko z projektów lekcji czy samouczków, wymieniać się wiedzą i kontaktami z kolegami na całym świecie, ale także kształcić się za pomocą wielu kursów e-learningowych i zdobywać certyfikaty Microsoft dla nauczycieli. W placówkach sukcesywnie jest też wdrażana usługa Office 365, dzięki której uczniowie będą mogli wykorzystywać w nauce najnowsze programy Word, Excel, PowerPoint i wiele innych. Owocna współpraca w ramach umowy jest wynikiem zaangażowania władz miasta oraz lokalnego silnego partnera, jakim jest Zespół Szkół Technicznych w Radomiu.

Szkoła od lat uczestniczy w programie Microsoft Partners in Learning i w tym roku w Pradze otrzymała tytuł Mentor School, jako jedna z 32 na świecie! Szkoły mentorskie są absolutnymi liderami w innowacji i wspierają inne szkoły w rozwoju technologicznym w ramach programu Innowacyjnych Szkół.

- Przekazywane podczas szkoleń informacje spotykają się z bardzo dużym zainteresowaniem ze strony nauczycieli, o czym świadczy między innymi żywa korespondencja z zespołem koordynującym, liczne pytania, stale poszerzająca się liczba osób zainteresowanych. Dzięki zaangażowaniu pedagogów mamy szansę efektywnie i sprawnie wdrażać nowe technologie do szkół, ulepszać przepływ informacji między poszczególnymi komórkami, a także dostarczać nowych platform komunikacji między nauczycielami a uczniami” – mówi Artur Rudnicki, nauczyciel z Zespołu Szkół Technicznych w Radomiu, a zarazem przewodniczący zespołu do spraw realizacji działań z Partners in Learning w zakresie umowy.

- Umowy typu Education Alliance Agreement mają charakter umów partnerskich. Ich celem jest wsparcie danego regionu w zakresie rozwoju systemu zarządzania edukacją, kompetencji osób zarządzających oświatą, dyrektorów szkół i samych nauczycieli przy wykorzystaniu technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Dzięki temu, że działania są dostosowane do lokalnych potrzeb współpraca spotyka się z dużym zainteresowaniem samorządów w całej Polsce – pół roku temu rozpoczęliśmy pilotażową realizację umowy w Radomiu, a obecnie prowadzimy rozmowy z kilkoma województwami. Widać, że samorządom coraz bardziej zależy na zmodernizowaniu oświaty i edukacji w tym zakresie” – mówi Małgorzata Snarska, Szefowa Programu Microsoft Partners in Learning w Polsce.

Firma Microsoft od lat aktywnie wspiera upowszechnianie wykorzystywania narzędzi informatycznych w edukacji i angażuje się w działania na rzecz rozwoju tego sektora prowadząc projekty takie jak „Szkoła Nowych Technologii” oraz „Innowacyjny Nauczyciel” i „Innowacyjna Szkoła” w ramach międzynarodowego programu Microsoft Partners in Learning realizowanego w 119 państwach.

Komentarze naszych czytelników

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu

Dodaj komentarz

Nie przegap

RADOM aktualna pogoda

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Strona używa cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej
Polityka prywatności Ochrona danych osobowych