W myśl dokumentów strategicznych UMWŁ przywrócenie ruchu jest możliwe, choć nie konieczne. - Plan Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego dla Województwa Łódzkiego do roku 2020 z perspektywą do roku 2030, przyjęty przez Sejmik Województwa 27.10.2015 r., określił sieć transportową, na której marszałek województwa będzie organizował przewozy pasażerskie o charakterze użyteczności publicznej. Linia kolejowa nr 22 jest uwzględniona w wariancie uzupełniającym, a więc jej uruchomienie jest uzależnione od dokonania stosownych uzgodnień lub zawarcia stosownych porozumień z Województwem Mazowieckim i posiadania środków finansowych w budżecie - informuje biuro prasowe UMWŁ.
Urząd nie odpowiedział na pytanie o możliwość uruchomienia pociągów kończących bieg w Drzewicy, ostatniej stacji położonej na terytorium województwa łódzkiego.
Jak dodają przedstawiciele urzędu, z uwagi na prace remontowe, które mają się zakończyć pod koniec roku 2018, ewentualne wznowienie ruchu może nastąpić najwcześniej w rozkładzie jazdy 2018/2019. - Będziemy podejmować decyzje na etapie ustalania oferty przewozowej. Przed podjęciem decyzji konieczne będzie przeprowadzenie badań dotyczących zapotrzebowania na przewozy - zapowiada urząd.
Ruch pociągów Regio między Tomaszowem a Radomiem zawieszono w grudniu 2015 r. Jako przyczynę UMWŁ podawał wówczas niską frekwencję w pociągach. Jej przyczyną, oprócz złego stanu infrastruktury, mógł być jednak sposób ułożenia rozkładu jazdy, który nie zapewniał możliwości dojazdu do pracy i szkoły w typowych godzinach.
Wspomniane prace zostaną wykonane na odcinku Drzewica - Przysucha linii nr 22. To samo zadanie będzie obejmowało pięciokilometrowy odcinek linii 534 Koluszki - Mikołajów. Na linii 22 przewidziano remont toru nr 1, lecz „z pozostawieniem elementów nawierzchni będących w dobrym stanie technicznym”. Zadaniem zwycięzcy przetargu będzie mechaniczne oczyszczenie podsypki, wymiana uszkodzonych podkładów i likwidacja wychlapów. Zakres robót nie obejmuje obiektów inżynierskich (z wyjątkiem zbadania ich stanu) ani nastawni.
Cztery przejazdy mają zostać wyposażone w elementy samoczynnej sygnalizacji przejazdowej (ich kategoria zmieni się tym samym z D na C). Na linii 534 tor nr 1 ma zostać wyremontowany od km 2,070 do rozjazdu stacji Słotwiny, a tor nr 2 – między rozjazdami nr 7 i 39 tej stacji. W zakres inwestycji włączono ponadto peron w Słotwinach, urządzenia sterowania ruchem kolejowym i elektroenergetyczne oraz sieć trakcyjną na tej stacji i w Mikołajowie. Jak podaje PKP PLK w dokumentach przetargowych, ostatni remont nawierzchni odcinka Drzewica – Przysucha wykonano w latach 1982-1983, a urządzeń srk – w roku 2008 i w latach 2010-2011.
Po przebudowie prędkość na torze 1 fragmentu linii 22 ma wzrosnąć do 120 km/h dla pociągów pasażerskich, a 80 km/h dla towarowych przy maksymalnym nacisku na oś 22,5 tony. Na wykonanie robót PKP PLK zamierza przeznaczyć 22 518 000 zł bez VAT.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>