Szczegóły projektu przedstawił Zbigniew Banaszkiewicz, pełnomocnik prezydenta do spraw kontaktów z rządem. – Dzięki porozumieniu ministerstw infrastruktury i finansów Radom otrzyma dofinansowanie 13 mln 203 tys. zł na budowę węzła komunikacyjnego wraz budową ul. Młodzianowskiej na odcinku od ul. Gdyńskiej do połączenia z obwodnica południową. Dokładnie chodzi o połączenie budowanego wiaduktu nad torami z obwodnicą – poinformował pełnomocnik.
Dofinansowanie dotyczy III, będącego w realizacji etapu inwestycji. Pierwszy to działający już węzeł Młodzianowska – 1905 r., drugi to budowa wiaduktu. Pozostanie jeszcze IV – budowa samego połączenia z obwodnicą południową.
Pieniądze trafią do Radomia w dwóch transzach – w lipcu 9 mln 611 tys., w sierpniu 3 mln. 592 tys. zł.
- Chciałbym podziękować szczególnie dwóm osobom. Premier Ewie Kopacz, z która rozmawialiśmy o tej ważnej inwestycji od początku roku, i panu Zbigniewowi Banaszkiewiczowi, który znakomicie sprawdza się w roli radomskiego łącznika w Warszawie – powiedział prezydent Witkowski i zapowiedział kolejne dobre wiadomości dla Radomia w najbliższym czasie.
- Im bliżej wyborów, tym więcej będzie takich konferencji? – zapytali dziennikarze.
- Te dobre wiadomości są związane z wyborami, ale samorządowymi w ubiegłym roku – odparł prezydent, a jego pełnomocnik dodał: - Wtedy prezydent składał obietnice, które teraz realizuje. Pozostaje się cieszyć i czekać na kolejne dobre wieści z Warszawy.
- Pieniądze, które zaoszczędzimy dzięki przyznanej dotacji, zostaną przeznaczone na dalszy rozwój infrastruktury drogowej – zapewnia prezydent Radosław Witkowski.
Za budowę nowego przedłużenia ulicy Młodzianowskiej wraz z wiaduktem nad linią kolejową numer 8 jest odpowiedzialne konsorcjum firm Budromost-Starachowice z Wąchocka i Mosty-Łódź z Łodzi. Wartość robót według umowy to 61 milionów 598 tysięcy 805 złotych. Inwestycja zakończy się jesienią 2016 roku. Nowy wiadukt na Młodzianowskiej umożliwi bezkolizyjne pokonanie linii kolejowej Warszawa - Kraków
. Dotychczasowy przejazd kolejowy zostanie zlikwidowany, a w jego miejscu powstanie wiadukt o długości 190 metrów, szerokości 15 metrów i nośności 50 ton. Jezdnia na wiadukcie będzie miała 7 metrów szerokości. W związku z budową węzła zmieni się geometria istniejących w pobliżu ulic, powstaną nowe odcinki dróg, przebudujemy ponadto całą infrastrukturę techniczną w rejonie obiektu.
Przy okazji wznoszenia wiaduktu powstanie około 380 metrów drogi po północno-zachodniej stronie linii kolejowej, czyli w kierunku ulicy Żakowickiej. W przyszłości droga ta zostanie włączona do trasy N-S i umożliwi połączenie z trzecim etapem obwodnicy południowej. Pod nowym wiaduktem w ciągu Młodzianowskiej powstanie natomiast rondo rozprowadzające ruch lokalny, w tym - do pobliskiej Strefy Łucznik.
Obecnie w rejonie przejazdu kolejowego na Młodzianowskiej, po obu stronach torowiska, trwa betonowanie przyczółków, na których zostanie oparta płyta główna wiaduktu. Kilkaset metrów dalej, w pobliżu ulicy Orzechowej, budowane są dwa duże przepusty z blachy falistej - jeden dla pieszych i rowerzystów, a drugi dla samochodów. W tym rejonie jezdnia nowego przedłużenia Młodzianowskiej będzie biegła po sporym nasypie, natomiast przepusty umożliwią dojazd od strony Orzechowej do bloków przy ulicy Sandomierskiej.
Typowo drogowe roboty trwają przy skrzyżowaniu ulicy Jana Pawła II z nowym śladem Młodzianowskiej, a także w rejonie ulic Lipskiej i Cisowej. Nieco dalej - u zbiegu Armii Ludowej, Młodzianowskiej i Gajowej kończy się budowa skrzyżowania.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>