Nowa sala do obsługi interesantów z 4 stanowiskami do przyjmowania wniosków i 2 stanowiskami do wydawania paszportów - to efekt remontu pomieszczeń znajdujących się na parterze, w części budynku od strony ul. Niedziałkowskiego. Dzięki niemu wszystkie usługi świadczone przez Odział Spraw Obywatelskich można teraz załatwić w jednym miejscu. Dotychczas interesanci byli obsługiwani na parterze i na II piętrze.
- Po remoncie ta część delegatury naszego urzędu została dostosowana w pełni do potrzeb interesantów, w tym osób niepełnosprawnych. Złożyć wniosek, odebrać paszport i skorzystać z pozostałych usług oddziału można już w jednym miejscu. To znaczne ułatwienie dla interesantów - powiedział wicewojewoda mazowiecki, Artur Standowicz, dodając: - Sprawna obsługa interesantów to jeden z głównych priorytetów wojewody.
Podczas remontu przebudowano pomieszczenia biurowe i korytarz o łącznej powierzchni ok. 335 m kw. Zakres prac obejmował m.in.: malowanie, cyklinowanie istniejących parkietów i odnowienie posadzki marmurowej na korytarzu. Ponadto wykonano nowe instalacje elektryczne, wentylację, klimatyzację, oświetlenie, sygnalizację przeciwpożarową, monitoring i alarm. Wymieniono też drzwi wewnętrzne i uruchomiono tzw. elektroniczny system kolejkowy. Oprócz tego zakupiono nowe wyposażenie do sali obsługi interesantów. Wydzielono też osobne toalety damskie, męskie i dla osób niepełnosprawnych.
Całkowity koszt remontu wyniósł blisko 800 tys. zł. Prace w całości zostały sfinansowane z budżetu Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie.
W 2016 r. punkt paszportowy Oddziału Spraw Obywatelskich w radomskiej delegaturze przyjął 13 770 wniosków paszportowych i wydał 13 565 paszportów. Średnio od maja do sierpnia dziennie wpływało ok. 100 wniosków i wydawano tyle samo paszportów. W ubiegłym roku liczba złożonych wniosków paszportowych wzrosła o 14 procent w porównaniu do roku 2015.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>