Marcin Dąbrowski odniósł się na Facebooku do naszego tekstu, o którym więcej przeczytać możecie tutaj.
- Uchwała 180/2015 w sprawie ustalenia Strefy Płatnego Parkowania, par. 1 pkt. 3 mówi: Opłata za parkowanie pojazdów samochodowych obowiązuje w każdym miejscu SPPN, w całym pasie drogowym danej ulicy. Ale, od 14 lutego 2014 r. weszła nowelizacja ustawy Prawo o ruchu drogowym, a z nią rozporządzenie ministra infrastruktury, który nakazał miejsca w strefie płatnego parkowania oznaczyć dodatkowo oznakowaniem poziomym. W związku z tym wszystkie miejsca, które nie podlegały takiemu oznakowaniu, są wykorzystywane przez kierowców do „bezpłatnego” parkowania. Ustawienie samochodu poza miejscem wyznaczonym oznakowaniem poziomym powoduje w tej chwili zaniechanie uiszczania opłat przez kierowców z jednej strony, z drugiej strony nie wyklucza stosowania się do zakazów i nakazów obowiązujących na drogach - wyjaśnia przewodniczący SLD w Radomiu.
Dalej czytamy: "Do 14 lutego 2014 roku, czyli według starych zasad, opłata za postój w miejskich strefach płatnego parkowania niestrzeżonego była opłatą obligatoryjną, niezależną od tego, w jakim miejscu kierujący pozostawił swój pojazd. Jedynym obowiązkiem kierowcy było zaparkowanie pojazdu w takim miejscu, aby spełniało ono ogólne wymogi określone w art. 49 ust. 2 ustawy - prawo o ruchu drogowym (np. zakaz postoju w miejscu utrudniającym wjazd lub wyjazd, w szczególności do i z bramy, garażu, parkingu lub wnęki postojowej; zakaz postoju w miejscu utrudniającym dostęp do innego prawidłowo zaparkowanego pojazdu lub wyjazd tego pojazdu, i inne przypadki).
- Niejednokrotnie organy zarządzające ruchem w miastach na prawach powiatu (tj. prezydenci miast) wyznaczały dodatkowo miejsca postojowe znakami pionowymi D-18 („parking") z odpowiednimi tabliczkami uzupełniającymi T-30 wskazującymi właściwy sposób postoju pojazdu (np. skośnie, równolegle, prostopadle i inne) oraz znakami poziomymi (znak P-18 „stanowisko postojowe", znak P-19 „linia wyznaczająca pas postojowy"). Od oznakowania tymi znakami nie uwarunkowano też obowiązku wniesienia opłaty za postój w strefie płatnego parkowania. Niezależnie od tego, czy parkujący pojazd pozostawiał go na miejscu oznakowanym (znakami pionowymi i poziomymi) czy też nieoznakowanym, był zobligowany do wniesienia stosownej opłaty proporcjonalnej do czasu postoju w obrębie strefy płatnego parkowania (przed 14 lutego 2014 roku) - pisze Marcin Dąbrowski.
Na zakończenie szef Lewicy w Radomiu odnosi się do naszego miasta, pisząc: - Jak wygląda za to dzisiaj oznakowanie w SPP w Radomiu? Czy poza znakami pionowymi, wyznaczono stanowiska postojowe dla pojazdów znakami poziomymi? Czy zrobiono to w całej strefie płatnego parkowania? Zgodnie z przepisami znaki poziome są barwy białej lub żółtej! Odnośnie wyroków na które powołuje się MZDiK, nasuwa się również pytanie, jakiego okresu czasu dotyczą kwestie sporne (przed 14.02.2014 czy już po tej dacie) i czego konkretnie w przedmiocie sporu. Bo z tego komunikatu to nie wynika. Wynika natomiast jedno, że treść uchwały stoi dzisiaj nad rozporządzeniem ministra infrastruktury.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>