Propozycje przedstawione przez Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji miały na celu poprawę bezpieczeństwa uczestników ruchu, w tym przede wszystkim pieszych i rowerzystów, a także zmniejszenie liczby punktów kolizyjnych i likwidację barier architektonicznych. W ramach konsultacji do Urzędu Miejskiego wpłynęło 286 ankiet. – Dziękujemy za wszystkie oddane głosy. Bardzo nas cieszy tak duże zaangażowanie radomian. To bardzo dobrze rokuje na przyszłość jeśli chodzi o rozwijanie tej formy współpracy z mieszkańcami - mówi wiceprezydent Konrad Frysztak.
Podczas konsultacji mieszkańcy odpowiadali na osiem pytań. Z największym poparciem spotkały się propozycje wydłużenia pasa ruchu do skrętu w lewo w ulicę Kościuszki, korekty geometrii wysepek na skrzyżowaniu Traugutta i Narutowicza, likwidacji przejścia dla pieszych przez ulicę Narutowicza (na zachód od ulicy Traugutta), obniżenia krawężników przy wszystkich przejściach dla pieszych oraz uruchomienia pary nowych przystanków przy ulicy Traugutta. W tych kwestiach zdecydowana większość uczestników konsultacji poparła propozycje miasta.
Rozbieżne opinie dotyczą natomiast przejazdu dla rowerzystów pomiędzy ulicami Jaracza i Narutowicza oraz budowy rozgałęzienia drogi rowerowej umożliwiającego wjazd w Traugutta i Moniuszki. - Większość głosujących jest za wprowadzeniem takiego usprawnienia, ale różnice dotyczą lokalizacji przejazdu – tłumaczy wiceprezydent. Są propozycje, by sąsiadował on z obecnym przejściem dla pieszych przez ulice Narutowicza i Traugutta, a także pomysły jego likwidacji i wytyczenia nowego przejścia wraz z drogą rowerową na wprost ulicy Moniuszki. – W najbliższych dniach spotkamy się z m.in. przedstawicielami Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji oraz Bractwa Rowerowego. Wspólnie postaramy się wypracować ostateczny projekt, który będzie zapewniał bezpieczeństwo pieszym, rowerzystom i kierowcom – zapowiada Konrad Frysztak.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>