Dzięki niemu dzieci objęte wsparciem mają zapewnioną ofertę edukacyjno-wychowawczo-profilaktycznej zgodną z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami edukacyjnymi i rozwojowymi. Szkoły zostały wyposażone w materiały dydaktyczne wspomagające indywidualną pracę nauczyciela z uczniem. To pozwoli na wykształcenie u dzieci umiejętności praktycznego stosowania wiedzy i zmniejszenie dysproporcji między stopniem rozwoju uczniów niepełnosprawnych i ich zdrowych rówieśników.
Projektem objętych jest łącznie 3554 dzieci uczęszczających do 23 radomskich szkół podstawowych. W zajęciach uczestniczą dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym zagrożone ryzykiem dysleksji, z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, z zaburzeniami rozwoju mowy, z wadami postawy, z zaburzeniami komunikacji społecznej, a także dzieci uzdolnione, dla których prowadzone są zajęcia dodatkowe matematyczno-przyrodnicze, polonistyczne, artystyczne, informatyczne, językowe i sportowe.
W ramach projektu szkoły zostały doposażone w pomoce dydaktyczne do prowadzenia zajęć, sprzęt multimedialny, sprzęt komputerowy, sprzęt fotograficzny, muzyczny, pomoce oraz sprzęt do gimnastyki korekcyjnej, pomoce do zajęć logopedycznych, matematycznych oraz do zajęć z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu.
Projekt realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach
Działanie: 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty
Poddziałanie: 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych
Beneficjent: Gmina Miasta Radomia
Czas realizacji i budżet: Projekt realizowany jest od 01.03.2012 do 31.12.2013r.
Całkowita wartość projektu: 4 205 509,00 PLN
Płatność ze środków europejskich 2 963 470,00 PLN
Dotacja celowa z budżetu krajowego 1 242 039,00 PLN
Skala pomocy udzielanej przez miasto w organizacji bezpłatnych zajęć dodatkowych i wyrównawczych dla uczniów szkół radomskich jest ogromna. Od 2009 roku urzędnicy przygotowali kilkanaście projektów, realizowanych w szkołach wszystkich typów, wszystkich poziomów, a także przedszkolach i poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Ich łączna wartość wynosi blisko 50 milionów złotych.