O tym, że francuski koncern Airbus zamierza właśnie w naszym mieście produkować komponenty do swoich maszyn, poinformował w środę kandydat na prezydenta Radomia, poseł Radosław Witkowski. - Te informacje, które zostały przekazane przez pana posła Witkowskiego nie znajdują odzwierciedlenia w rzeczywistości – mówi prezydent Andrzej Kosztowniak.
fot. airbushelicopters.com
Poseł Radosław Witkowski (PO) przekazał podczas środowej konferencji prasowej informację o tym, że w ubiegłym tygodniu władze Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego spotkały się z przedstawicielami Airbusa oraz że koncern zamierza produkować w Radomiu komponenty do swoich maszyn. - Na tę chwilę nie mogę przedstawić więcej szczegółów tej współpracy, zobowiązuje mnie do tego klauzula poufności. Ale mogę zdradzić, że wygraliśmy z Doliną Lotniczą w Rzeszowie – dodał.
Jak jednak powiedział Radiu Plus Radom prezydent Andrzej Kosztowniak, firma Airbus nie podjęła jeszcze decyzji co do tego, czy wchodzi do Radomia i zapowiedział, że w najbliższych dniach to on spotka się z przedstawicielami francuskiego koncernu. Poprosił również, aby nie udzielać tego typu informacji, ponieważ sytuacje takie, ukazują Radom, jako nieprofesjonalnego partnera. Przewodniczący Rady Miejskiej w Radomiu Dariusz Wojcik (PiS) dodał natomiast, że poseł Witkowski w całym procesie rozmów nie uczestniczy, a przypisywanie sobie sukcesu jest „nie na miejscu”.
Przypomnijmy, że w czerwcu tego roku radomski Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny rozpoczął już współpracę z firmą Airbus Helicopters. UTH znalazło się wśród trzech polskich uczelni, w których Airbus będzie prowadził badania z zakresu przyszłych rozwiązań militarnych i obronnych państwa w oparciu o doświadczenia z programem śmigłowca X3. Oprócz radomskiego UTH, międzynarodowa firma Airbus Helicopters podpisała umowę o współpracy z Politechniką Łódzką i Politechniką Gdańską.
Prof. Zbigniew Łukasik, rektor radomskiego UTH tłumaczył w czerwcu, że dzięki tej współpracy na radomskiej uczelni mogą być prowadzone badania nad m.in. autopilotami do helikopterów lżejszej konstrukcji, systemami antywibracyjnymi. Obecnie dwaj studenci radomskiego uniwersytetu, Maciej Glegoła i Michał Dobrzański, od początku października odbywają staż w siedzibach firmy w Niemczech i we Francji.
Airbus Helicopters, dawniej Eurocopter, jest częścią Airbus Group, światowego pioniera usług dla przemysłu lotniczego i obronnego. Airbus Helicopters jest numerem jeden wśród producentów śmigłowców i zatrudnia ponad 23 000 pracowników na całym świecie. Airbus Helicopters, ma 46-procentowy udział w rynku śmigłowców cywilnych i służb porządku publicznego. Flota firmy będąca w służbie obejmuje w przybliżeniu 12 000 śmigłowców użytkowanych przez ponad 3 000 klientów w około 150 krajach.
Gama cywilnych i wojskowych śmigłowców Airbus Helicopters jest największa na świecie. Wiropłaty Airbus Helicopters stanowią jedną trzecią światowej floty śmigłowców cywilnych i służb porządku publicznego. Priorytetem firmy jest zapewnienie bezpiecznej eksploatacji maszyn tysiącom użytkowników, którzy łącznie spędzają w powietrzu ponad 3 miliony godzin rocznie.
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu