Próby obciążeniowe to jedno z niezbędnych działań związanych z dopuszczeniem do użytkowania każdego obiektu mostowego. Składają się na nie testy statyczne oraz dynamiczne. 4 lipca pracownicy firmy Aspekt zamontowali pod płytą wiaduktu sprzęt pomiarowy. Na przeprawę wjechały najpierw trzy ciężarówki, każda ważąca 32 tony. Potem dołączyły do nich jeszcze kolejne trzy wywrotki. Dopuszczalne ugięcie płyty wiaduktu przy tym obciążeniu nie mogło przekroczyć 20 milimetrów.
Okazało się, że czujniki wykazały o wiele mniejsze. Kiedy ciężarówki zjechały z wiaduktu, fachowcy zmierzyli tak zwane odciążenie płyty obiektu. W czasie próby statycznej precyzyjnie sprawdzano ponadto stabilność podpór konstrukcji. Próby dynamiczne trwały o wiele krócej - polegały one na tym, że ciężarówki z różną prędkością jeździły przez wiadukt. W tym czasie mierzono przyrost obciążeń płyty. Ten test też wypadł pozytywnie.
Nowy wiadukt na ulicy Młodzianowskiej w Radomiu umożliwi bezkolizyjne pokonywanie linii kolejowej do Skarżyska-Kamiennej. Dotychczasowy przejazd kolejowy został zlikwidowany, a w jego miejscu powstał wiadukt o długości 190 metrów, szerokości 15 metrów i nośności 50 ton. Jezdnia na obiekcie ma siedem metrów szerokości. Przeprawa nad torami powstała w ramach budowy nowego przedłużenia ulicy Młodzianowskiej. Całą inwestycję wykonuje konsorcjum firm Budromost-Starachowice z Wąchocka oraz Mosty-Łódź z Łodzi. Jej wartość według umowy to 61.598.805 złotych.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>