Budową dwóch wiaduktów nad torami kolejowymi na ulicy Żółkiewskiego w Radomiu, czyli na fragmencie drogi krajowej numer 9 zainteresowanych było pięć firm. Ostatecznie MZDiK wybrał pruszkowską firmę Starbag.
Firmy, które brały udział w przetargu mają 10 dni na odwołanie się od tej decyzji. Jeśli to nie nastąpi, MZDiK zapowiada, że umowa z nowym wykonawcą zostanie podpisana na przełomie stycznia i lutego. Również wtedy ruszą prace. Węzeł drogowy na Gołębiowie powinien być gotowy w ciągu dziewięciu miesięcy od podpisania umowy nie później jednak, niż do końca roku. Jeśli inwestycja nie zostanie rozliczona w tym terminie przepadnie zewnętrzne dofinansowanie dla tego projektu.
Obecnie Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji prowadzi rozmowy z zarządem dróg wojewódzkich ws. wytyczenia najbardziej optymalnych objazdów podczas przebudowy ul. Żółkiewskiego.
Przypomnijmy, zamówienie obejmuje budowę dwóch obiektów mostowych nad linią kolejową numer 8 wraz z łącznicami oraz włączeniem do istniejącej jezdni ulicy Żółkiewskiego, ale już bez przebudowy miejskiego odcinka trasy krajowej numer 9 między Zbrowskiego a starodrożem Kozienickiej. Zakres przetargu jest taki sam jak umowa dotycząca dofinansowania, jakie MZDiK otrzymał z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013. Na mocy tej umowy wartość dofinansowania może wynieść do 44 milionów złotych.
Po zakończeniu robót mostowych wykonawca raz jeszcze będzie musiał położyć nowy asfalt na Kozienickiej, Struga i 11 Listopada, a także odtworzyć nawierzchnie ulic Szarych Szeregów, Wernera, Żółkiewskiego, Zbrowskiego, Energetyków i Brzustowskiej. Wzmocnienie konstrukcji nawierzchni wszystkich dróg objazdowych jest wymogiem kontraktu i nie ma możliwości rezygnacji z tych prac. Tak jak w przypadku poprzedniego przetargu, nakładki asfaltowe na drogach objazdowych muszą być wykonane zgodnie z zapisami programu funkcjonalno-użytkowego.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>