Środa 27 listopada
Waleriana, Wirgiliusza, Ody
RADOM aktualna pogoda

Ponad 47 milionów. Tyle wyniesie przebudowa ul. Żółkiewskiego

roch 2015-01-23 13:32:00

Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji rozstrzygnął przetarg na wykonawcę przebudowy ul. Żółkiewskiego. Realizacja inwestycji została powierzona firmie Starbag, która koszt robót oszacowała na 47,5 miliona złotych.

Budową dwóch wiaduktów nad torami kolejowymi na ulicy Żółkiewskiego w Radomiu, czyli na fragmencie drogi krajowej numer 9 zainteresowanych było pięć firm. Ostatecznie MZDiK wybrał  pruszkowską firmę Starbag.

 Firmy, które brały udział w przetargu mają 10 dni na odwołanie się od tej decyzji. Jeśli to nie nastąpi, MZDiK zapowiada, że umowa z nowym wykonawcą zostanie podpisana na przełomie stycznia i lutego. Również wtedy ruszą prace. Węzeł drogowy na Gołębiowie powinien być gotowy w ciągu dziewięciu miesięcy od podpisania umowy nie później jednak, niż do końca roku. Jeśli inwestycja nie zostanie rozliczona w tym terminie przepadnie zewnętrzne dofinansowanie dla tego projektu.

Obecnie Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji prowadzi rozmowy z zarządem dróg wojewódzkich ws. wytyczenia najbardziej optymalnych objazdów podczas przebudowy ul. Żółkiewskiego.

Przypomnijmy, zamówienie obejmuje budowę dwóch obiektów mostowych nad linią kolejową numer 8 wraz z łącznicami oraz włączeniem do istniejącej jezdni ulicy Żółkiewskiego, ale już bez przebudowy miejskiego odcinka trasy krajowej numer 9 między Zbrowskiego a starodrożem Kozienickiej. Zakres przetargu jest taki sam jak umowa dotycząca dofinansowania, jakie MZDiK otrzymał z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013. Na mocy tej umowy wartość dofinansowania może wynieść do 44 milionów złotych.

Po zakończeniu robót mostowych wykonawca raz jeszcze będzie musiał położyć nowy asfalt na Kozienickiej, Struga i 11 Listopada, a także odtworzyć nawierzchnie ulic Szarych Szeregów, Wernera, Żółkiewskiego, Zbrowskiego, Energetyków i Brzustowskiej. Wzmocnienie konstrukcji nawierzchni wszystkich dróg objazdowych jest wymogiem kontraktu i nie ma możliwości rezygnacji z tych prac. Tak jak w przypadku poprzedniego przetargu, nakładki asfaltowe na drogach objazdowych muszą być wykonane zgodnie z zapisami programu funkcjonalno-użytkowego. 

Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>

Komentarze naszych czytelników

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu

Dodaj komentarz

Nie przegap

RADOM aktualna pogoda

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Strona używa cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej
Polityka prywatności Ochrona danych osobowych