Jego całkowita wartość wyniosła ponad 4 miliony złotych, ale budżet miasta nie wydał nań ani złotówki. Na jego realizację Urząd Miejski pozyskał środki zewnętrzne: blisko 3 mln ze środków europejskich i z budżetu krajowego 1,2 mln.
Celem projektu było wsparcie indywidualnego rozwoju uczniów klas I-III 23 radomskich szkół podstawowych, dostosowanego do zdiagnozowanych potrzeb edukacyjnych tych uczniów oraz ich możliwości psychofizycznych. Skorzystała z niego bardzo liczna grupa dzieci, sięgająca 3,5 tysiąca.
Dzieci korzystały z oferty edukacyjno-wychowawczo-profilaktycznej, zgodnej z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami edukacyjnymi i rozwojowymi. Dzięki wyposażeniu bazy szkoły w niezbędne materiały dydaktyczne, stworzone zostały warunki wspomagające indywidualną pracę nauczyciela z uczniem. - W zajęciach wzięły udział dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym zagrożonych ryzykiem dysleksji, z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, z zaburzeniami rozwoju mowy, z wadami postawy, z zaburzeniami komunikacji społecznej oraz dzieci uzdolnione, które uczestniczą w zajęciach dodatkowych: matematyczno-przyrodniczych, polonistycznych, artystycznych, informatycznych, językowych i sportowych - mówi Leszek Pożyczka - dyrektor Wydziału Edukacji i Sportu UM.
Projekt pozwolił na wykształcenie umiejętności praktycznego stosowania wiedzy i zmniejszenie dysproporcji między stopniem rozwoju uczniów niepełnosprawnych i ich zdrowych rówieśników.
Projekt ma w Radomiu drugą edycję, ale już dla znacznie mniejszej grupy dzieci. Do czerwca 2014 roku dzięki niemu wspierany jest indywidualny rozwój uczniów klas I-III 4 radomskich szkół podstawowych, które nie były objęte pierwszą edycją projektu. Są to PSP nr 14, PSP nr 16, PSP nr 26, PSP nr 32. Łącznie korzysta z niego prawie 200 dzieci.
W ramach tej edycji projektu realizowane są również specjalistyczne zajęcia terapeutyczne: w Zespole Szkół Integracyjnych – terapia EEG BIOFEDBACK, a w Zespole Szkół Nr 2 - zajęcia terapeutyczne z hipoterapii i dogoterapii.
Podobnie jak poprzednio, projekt jest w całości realizowany ze środków zewnętrznych. Jego całkowita wartość przekracza 238 tysięcy złotych, z czego płatność ze środków europejskich wynosi 200 tysięcy, natomiast z budżetu krajowego – ponad 35 tysięcy złotych.
W ciągu ostatnich kilku lat na różne projekty realizowane w placówkach oświatowych wszystkich poziomów gmina przeznaczyła łącznie 50 mln złotych.
Chcesz szybciej dowiadywać się o nowych wydarzeniach i czytać najświeższe newsy? POLUB NAS NA FACEBOOKU. ZRÓB TO TERAZ >>
Ponad 3,5 tysiąca uczniów podstawówek skorzystało z projektu indywidualizacji procesu nauczania
Dobiega końca realizacja pierwszej edycji projektu ''Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I-III radomskich szkół podstawowych'', która trwała od marca 2012 roku i objęła 23 z 27 szkół podstawowych w naszym mieście. W większości szkół projekt dobiega końca, w czterech potrwa jeszcze do czerwca.
Komentarze naszych czytelników
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu