Wtorek 24 września
Gerarda, Teodora, Hermana
RADOM aktualna pogoda

Ponad 3,5 tysiąca uczniów podstawówek skorzystało z projektu indywidualizacji procesu nauczania

mg, UM Radom 2013-12-16 16:00:00

Dobiega końca realizacja pierwszej edycji  projektu ''Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I-III radomskich szkół podstawowych'', która trwała od marca 2012 roku i objęła 23 z 27 szkół podstawowych w naszym mieście. W większości szkół projekt dobiega końca, w czterech potrwa jeszcze do czerwca.

fot. UM Radom

Jego całkowita wartość wyniosła ponad 4 miliony złotych, ale budżet miasta nie wydał nań ani złotówki. Na jego realizację Urząd Miejski pozyskał środki zewnętrzne: blisko 3 mln ze środków europejskich i z budżetu krajowego 1,2 mln.

Celem projektu było wsparcie indywidualnego rozwoju uczniów klas I-III 23 radomskich szkół podstawowych, dostosowanego do zdiagnozowanych potrzeb edukacyjnych tych uczniów oraz ich możliwości psychofizycznych. Skorzystała z niego bardzo liczna grupa dzieci, sięgająca 3,5 tysiąca.

Dzieci korzystały z oferty edukacyjno-wychowawczo-profilaktycznej, zgodnej z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami edukacyjnymi i rozwojowymi. Dzięki wyposażeniu bazy szkoły w niezbędne materiały dydaktyczne, stworzone zostały warunki wspomagające indywidualną pracę nauczyciela z uczniem. - W zajęciach wzięły udział dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym zagrożonych ryzykiem dysleksji, z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, z zaburzeniami rozwoju mowy, z wadami postawy, z zaburzeniami komunikacji społecznej oraz dzieci uzdolnione, które uczestniczą w zajęciach dodatkowych: matematyczno-przyrodniczych, polonistycznych, artystycznych, informatycznych, językowych i sportowych - mówi Leszek Pożyczka - dyrektor Wydziału Edukacji i Sportu UM.

Projekt pozwolił na wykształcenie umiejętności praktycznego stosowania wiedzy i zmniejszenie dysproporcji między stopniem rozwoju uczniów niepełnosprawnych i ich zdrowych rówieśników.

Projekt ma w Radomiu drugą edycję, ale już  dla znacznie mniejszej grupy dzieci. Do czerwca 2014 roku dzięki niemu wspierany jest indywidualny rozwój uczniów klas I-III  4 radomskich szkół podstawowych, które nie były objęte pierwszą edycją projektu. Są to  PSP nr 14, PSP nr 16, PSP nr 26, PSP nr 32. Łącznie korzysta z niego prawie 200 dzieci.

W ramach tej edycji projektu realizowane są również specjalistyczne zajęcia terapeutyczne: w Zespole Szkół Integracyjnych – terapia EEG BIOFEDBACK,  a w Zespole Szkół Nr 2 -  zajęcia terapeutyczne z hipoterapii i dogoterapii.

Podobnie jak poprzednio, projekt jest w całości realizowany ze środków zewnętrznych. Jego całkowita wartość przekracza 238 tysięcy złotych, z czego płatność ze środków europejskich wynosi  200 tysięcy, natomiast z budżetu krajowego – ponad 35  tysięcy złotych.

W ciągu ostatnich kilku lat na różne projekty realizowane w placówkach oświatowych wszystkich poziomów gmina przeznaczyła łącznie 50 mln złotych.

Chcesz szybciej dowiadywać się o nowych wydarzeniach i czytać najświeższe newsy?  POLUB NAS NA FACEBOOKU. ZRÓB TO TERAZ >>

Komentarze naszych czytelników

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu

Dodaj komentarz

Nie przegap

RADOM aktualna pogoda

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Strona używa cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej
Polityka prywatności Ochrona danych osobowych