Stary przejazd kolejowy na ulicy Młodzianowskiej, w miejscu którego powstaje węzeł drogowy wraz z wiaduktem nad torami, zamknęliśmy na stałe dla ruchu kołowego w połowie marca. Od tamtej pory sporo w tej okolicy się zmieniło. Po obu stronach torowiska trwa budowa przyczółków, na których zostanie oparta płyta główna wiaduktu. Mostowcy wznoszą jednocześnie pale, które będą podtrzymywały części najazdowe wiaduktu. Pierwsza z takich podpór powstała blisko skrzyżowania Młodzianowskiej z Tartaczną. W środę, 15 kwietnia, została ona poddana kilkugodzinnym testom.
Mostowcy obciążyli podporę betonowymi płytami o masie 64 ton i za pomocą precyzyjnych urządzeń mierzyli stopień jej osiadania. Próby wypadły pozytywnie - pierwszy pal spełnia założone w projekcie technicznym normy nośności dla tej konstrukcji. W ten sam sposób zostaną jeszcze sprawdzone trzy kolejne podpory wiaduktu oraz dwie inne mniejsze, które będą podtrzymywały pochylnię dla pieszych.
Nowy wiadukt na Młodzianowskiej umożliwi bezkolizyjne pokonanie linii kolejowej Warszawa - Kraków. Dotychczasowy przejazd kolejowy zostanie zlikwidowany, a w jego miejscu powstanie wiadukt o długości 190 metrów, szerokości 15 metrów i nośności 50 ton. Jezdnia na wiadukcie będzie miała 7 metrów szerokości. W związku z budową węzła zmieni się geometria istniejących w pobliżu ulic, powstaną nowe odcinki dróg, przebudujemy ponadto całą infrastrukturę techniczną w rejonie obiektu.
Przy okazji wznoszenia wiaduktu zbudowane zostanie około 380 metrów drogi po północno-zachodniej stronie linii kolejowej, czyli w kierunku ulicy Żakowickiej. W przyszłości droga ta zostanie włączona do trasy N-S i umożliwi połączenie z trzecim etapem obwodnicy południowej. Pod nowym wiaduktem w ciągu Młodzianowskiej powstanie natomiast rondo rozprowadzające ruch lokalny, w tym - do pobliskiej Strefy Łucznik.
Rowerzystów zainteresują zapewne plany wyznaczenia ciągu pieszo-rowerowego, który w przyszłości połączy osiedla w południowej części miasta. Umożliwi on przejazd rowerem z Ustronia w kierunku zalewu na Borkach poprzez budowany właśnie węzeł na Młodzianowskiej oraz ulice Tartaczną, Sosnową i Suchą.
Za budowę nowego przedłużenia Młodzianowskiej wraz z wiaduktem nad linią kolejową numer 8 jest odpowiedzialne konsorcjum firm Budromost-Starachowice z Wąchocka i Mosty-Łódź z Łodzi. - Wartość robót według umowy to 61 milionów 598 tysięcy 805 złotych. Inwestycja zakończy się jesienią 2016 roku - informuje rzecznik MZDiK Dariusz Dębski.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>