Inwestycja realizowana jest w ramach projektu "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami", zapisanego w Krajowym Programie Kolejowym. Finansowanie przewidziano z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, a jego wartość to blisko 400 mln zł. Projekt podzielony został na etap I - część przejazdowa i etap II - budowa wiaduktów.
- W obecnej perspektywie PKP Polskie Linie Kolejowe SA kontynuują program poprawy bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych. Dla spółki bezpieczeństwo jest priorytetem, dlatego podejmujemy m.in. inwestycje w nowoczesne urządzenia i budowę przejazdów nad i pod torami. To działania ujęte w dużych projektach modernizacyjnych i w osobnych zadaniach - powiedział cytowany w komunikacie prezes PKP PLK, Ireneusz Merchel.
W ramach I etapu projektu planowana jest modernizacja 182 przejazdów kolejowych na 73 liniach kolejowych w 16 województwach. Prace będą polegały na podniesieniu kategorii przejazdów poprzez wyposażenie ich w urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej (SSP), a także wymianie urządzeń już wyeksploatowanych.
Przejazdy wyposażane będą w urządzenie zdalnej kontroli, co sprawia, że każda awaria urządzeń na przejeździe jest sygnalizowana u dyżurnego ruchu. Maszynista o ewentualnej usterce jest informowany poprzez wskazania tarcz ostrzegawczych przejazdowych. Na przejazdach instalowane są także urządzenia do monitoringu i rejestracji zdarzeń.
Na wybranych przejazdach wymieniona zostanie nawierzchnia torowa oraz nawierzchnia drogowa w rejonie przejazdu kolejowego. Zmodernizowanych zostanie m.in. 11 przejazdów na linii z Radomia do Łukowa, 10 przejazdów ma trasie Katowice - Legnica, po 6 na liniach Reda - Hel i Kraków Płaszów - Oświęcim, natomiast na trasie z Torunia do Malborka remont przejdzie 7 przejazdów. PKP PLK ogłosiły już przetargi na wykonanie projektu i robót. Projekt zaplanowany jest do realizacji w latach 2017- 2019.
Z kolei w ramach II etapu PKP PLK zastąpi 5 przejazdów kolejowo - drogowych wiaduktem i tunelami. Prace w ramach projektu planowane są na linii kolejowej na odcinku Siedlce - Terespol. Zaplanowana jest budowa tunelu w Warszawie Rembertowie i Warszawie Wesołej oraz dwóch tunelów w Sulejówku, a także budowa wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu ulicy Chełmżyńskiej, który ułatwi przejazd między Warszawą a Ząbkami.
Jak poinformowała PKP PLK, inwestycje prowadzone są wspólnie z władzami miasta, Samorządem Województwa oraz Mazowieckim Zarządem Dróg Wojewódzkich w Warszawie. Realizacja robót budowlanych zaplanowana jest w latach 2019 - 2020.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>