"1. Obecne odległości międzyprzystankowe w tym rejonie są niedopuszczalnie duże jak na ścisłą zabudowę miejską. Po remoncie skrzyżowania Malczewskiego/ Wernera/ Kelles-Krauza i przesunięciu przystanku Wernera/Koszarowa bliżej skrzyżowania, odległość do następnego przystanku Mireckiego/Wernera zwiększyła się do 750 metrów, a do przystanku Wernera/Mireckiego do 800 metrów.
2. Należy zauważyć, że w tym rejonie zlokalizowane jest centrum handlowe „Gama”, targowisko „Korej”, nowootwarte „Radomskie Hale Mięsne”, Przychodnia Medycyny Pracy (tylko 180 metrów) oraz liczne punkty usługowe, które generują bardzo dużą liczbę pasażerów.
3. Co ważne, do nowego przystanku komunikacji miejskiej, mieszkańcy osiedla Obozisko mieliby zdecydowanie bliżej niż do obecnie istniejących. Przykładowo, mieszkańcy bloków przy ul. Mochanackiego zamiast 700 metrów do przystanku Wernera/ Mireckiego, mieliby by do pokonania tylko 400 metrów. Ponadto dojście byłoby o wiele bezpieczniejsze, ponieważ bez konieczności pokonywania niebezpiecznych przejść dla pieszych przez ul. Szarych Szeregów, ul. Wernera czy ul. Mireckiego. Pragniemy również zwrócić uwagę pogorszenie sytuacji pieszych po wybudowaniu nowego obiektu handlowego przy ul. Wernera. Dotychczasowe przejście przez dawny Dworzec Linii Podmiejskich zostało uniemożliwione, dlatego piesi są zmuszeni do nadkładania drogi, zwłaszcza w godzinach zamknięcia targowiska „Korej”. Ponadto proponowany przystanek usprawnia obsługę ulicy Wolność i przyległych komunikacją zbiorową.
4. Proponujemy, aby obniżyć koszty uruchomienia i utrzymania przystanku, ogłosić licytację jego nazwy. Z związku z bezpośrednią bliskością trzech dużych obiektów handlowych: Gama/OBI, Korej i Radomskie Hale Mięsne. W naszym mieście istnieją już podobne rozwiązania, gdy obiekt handlowy płaci za nazwę przystanku: Grzecznarowskiego/ Galeria Feniks oraz 25 Czerwca/ Kaufland. W przypadku omawianego przystanku przy ul. Wernera możliwe nazwy to: Wernera/Korej, Wernera/Atrium Gama, Wernera/ RHM.
Zaproponowana lokalizacja nowego przystanku na wysokości hali Korej nie wpłynie negatywnie na bezpieczeństwo i płynność ruchu. W tym miejscu przekrój ulicy Wernera zwiększa się do dwóch pasów, a chodnik jest na tyle szeroki, że może tam stanąć wiata przystankowa.
Wyrażamy nadzieję, że nasza propozycja spotka się z uznaniem, ponieważ wpływa na znaczącą poprawę obsługi pasażerów komunikacji miejskiej w Radomiu, którą można uzyskać przy niewielkich nakładach finansowych".
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>