Usprawnienia w ruchu rowerowym na terenie Radomia to jeden z projektów w ramach Budżetu Obywatelskiego 2014. O realizacji postulatów zaproponowanych przez Bractwo Rowerowe zdecydowali w ubiegłorocznym głosowaniu sami radomianie. Koszt tej inwestycji to 69 tys. zł.
- W pierwszej kolejności opracowaliśmy dokumentację techniczną i przygotowaliśmy wycenę kosztów związanych z wprowadzeniem nowego oznakowania pionowego i poziomego. Zgodnie z planem na trzydziestu ulicach jednokierunkowych zamontujemy tablice T-22, informujące o dopuszczeniu komunikacji rowerowej w kierunku przeciwnym do ruchu innych pojazdów. Pierwszy znak w ramach tego projektu zawisł na u zbiegu ulic Kelles-Krauza i Focha, kolejne pojawią się między innymi na Jaracza, Bogusławskiego, Solskiego, Dzikiej, Bernardyńskiej, Koszarowej, Kościelnej, Nowogrodzkiej i Zakręt - informuje Kamil Tkaczyk, dyrektor MZDiK.
Udogodnienia dla rowerzystów w postaci tabliczki T-22 pojawią się również na: Bławatna, Bóźnicza, Brandta, Brudna, Chałubińskiego, Grodzka, Jaracza, Kelles-Krauza, Koszarowa, Kościelna, Krótka, Lubońskiego, Mała, Mickiewicza, Nowogrodzka, Październikowa, Plac Stare Miasto, Planty, Kośna, Przelotna, Pusta, Rynek, Sierpniowa, Unii Wileńsko-Radomskiej, Słowackiego, Solskiego, Struga, Strzelecka, Szewska, Szwarlikowska, Wąska, Zakręt, Dzika. A na ulicach: Chłodna, Ludwikowska, Metalowa, Planty, Wierzbicka, Żeromskiego będzie oznakowanie tabliczką T-22 z liniami (kontrapasy).
Na fragmentach trzech innych ulic jednokierunkowych, czyli Wierzbickiej od Łukasika do Limanowskiego, Planty od Traugutta do Kościuszki (obu jezdniach) oraz Żeromskiego od Wałowej do Traugutta, wprowadzimy kontrapasy, czyli wydzielone pasy dla rowerzystów, którymi będą mogli poruszać się w kierunku przeciwnym do innych pojazdów. Nowe kontrapasy będą powiązane z istniejącymi już udogodnieniami rowerowymi.
Nowe oznakowanie pionowe i poziome usprawniające ruch rowerowy w Radomiu powinno być gotowe do końca września.
- Dzięki tym rozwiązaniom rowerzyści będą mogli bezpieczniej pokonywać skrzyżowania, ruchliwe ulice. Jesteśmy pierwszym miastem w Polsce, które dopuści ruch rowerów pod prąd na prawie wszystkich ulicach - mówi Sebastian Pawłowski z Bractwa Rowerowego.
W następnym roku MZDiK planuje kolejne inwestycje w tym zakresie.
Chcesz szybciej dowiadywać się o nowych wydarzeniach i czytać najświeższe newsy? POLUB NAS NA FACEBOOKU. ZRÓB TO TERAZ >>