Od nowego roku zmienia się sposób obsługi klientów z zadłużeniem w ZUS. Teraz bardziej przypominać będzie bezpośrednią obsługę klienta firmowego w banku. Zadłużony płatnik składek w zakresie składanych wniosków będzie obsługiwany przez wybranych pracowników Zakładu. Pomogą mu w wypełnieniu dokumentów, poprowadzą także krok po kroku przez wszystkie formalności oraz kompletowanie niezbędnej dokumentacji.
- Klienci pozytywnie odbierają tę zmianę. Cieszą się, że ta sama osoba kontaktuje się z nimi na każdym etapie rozpatrzenia sprawy. Mają świadomość, że znamy wszystkie szczegóły związane z danym przypadkiem i doceniają to – tak o nowej formie obsługi klientów mówi Dagmara Brandt, doradczyni ds. ulg i umorzeń.
- Pierwsze wrażenia z obsługi są dobre. Sytuacja finansowa mojej firmy jest raczej skomplikowana, ale udało nam się dobrać odpowiednią formę pomocy. W moim przypadku jest to rozłożenie na raty. Z pomocą doradczyni łatwiej było mi też skompletować dokumentację. Liczę, że mojej firmie uda się wyjść na prostą – opowiada Pan Paweł, drobny przedsiębiorca, który skorzystał już z nowej usługi ZUS.
- Zadłużenie w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych to poważny problem przedsiębiorcy, nie jest on jednak niemożliwy do rozwiązania. Zakład proponuje zainteresowanym wiele form pomocy spłaty zobowiązań, takich jak odroczenie terminu płatności lub rozłożenie zaległości na raty. Mogą one przyczynić się do uratowania firmy – mówi Jarosław Socha, Dyrektor Oddziału ZUS w Radomiu i dodaje: - Stanowisko doradcy, poza pozostałymi zaletami, pomaga trafnie dobrać formę pomocy do sytuacji finansowej dłużnika.
Usługa doradcy ds. ulg i umorzeń wprowadzana była w Polsce etapami. Wraz z nadejściem nowego roku rozwiązanie jest już dostępne dla klientów ZUS w całym kraju.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>