- Jak dowodzą badania Uniwersytetu Śląskiego, przy prędkości 30 km/h, w zależności od silnika, w porównaniu z prędkością 50 km/h, to jest co najmniej dwukrotna większa ilość spalin, która pozostaje w tej strefie. Badania dowodzą, że przy starszych typach silników, jest to nawet 3 lub 4-krotnie większa ilość spalin. Trzeba również pamiętać o tym, że Wydział Ochrony Środowiska wykłada duże pieniądze na to, żeby ten smog w jakiś sposób z miasta usunąć, czyli wymiana pieców węglowych na nowoczesne instalacje gazowe, po to właśnie, aby zanieczyszczeń powietrza było jak najmniej, natomiast strefa Tempo 30 te zanieczyszczania wprowadza - powiedział Jarosław Kowalik z Radomskiego Samorządu Obywatelskiego, który zwrócił szczególną uwagę na zagrożenie dla czystości powietrza.
Radomski Samorząd Obywatelski krytykuje również wprowadzone ostatnio w centrum naszego miasta skrzyżowania równorzędne. - Wyjazd z parkingu na ul. Niedziałkowskiego to jest kuriozum. Wjeżdżający tam z prawej strony ma pierwszeństwo, czyli wyjazd z parkingu jest uprzywilejowany. Otóż, to jest wielka lipa, że tu chodzi o bezpieczeństwo, dlatego, że tam nigdy wypadków nie było, natomiast chodzi o to, żeby uprzywilejować kierowców, a w zasadzie urzędników, którzy masowo w jednym momencie wyjeżdżają spod urzędu i chcą mieć po prostu swobodny wyjazd. Przez to właśnie tworzą się korki, ponieważ cała reszta kierowców musi czekać, aż wszyscy urzędnicy wyjadą, bo oni są uprzywilejowani - skomentował Jarosław Kowalik.
Z tego względu właśnie Radomski Samorząd Obywatelski apeluje do Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji o powrót do poprzedniej organizacji ruchu.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>