10-letnia umowa z obecnym operatorem tych pięciu linii, firmą Michalczewski, skończy w lipcu 2018 roku. Dlatego już teraz rozpoczyna się następna procedura przetargowa. Przetarg został ogłoszony 12 sierpnia. Oferty można składać do 22 września. Tego samego dnia nastąpi ich otwarcie.
Ze zwycięzcą przetargu umowa będzie podpisana na dziesięć lat. Firma będzie zobowiązana do kupna 28 fabrycznie nowych 12-metrowych autobusów. 26 potrzebne jest maksymalnie do obsługi linii miejskich 1, 2, 5, 6 i 26, lecz oprócz nich muszą być jeszcze dwa pojazdy rezerwowe na wypadek awarii.
Wszystkie nowe autobusy muszą oczywiście być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, czyli niskopodłogowe. Muszą także być wyposażone w klimatyzację, monitoring, ładowarki USB i tak zwany ciepły guzik, a ponadto w kasowniki w ramach systemu karty miejskiej i system informacji pasażerskiej (czyli między innymi monitory, wyświetlacze i głosowe zapowiedzi przystanków).
Nowy operator będzie wykonywać około 1.670.000 wozokilometrów rocznie (wozokilometr to 1 km przejechany przez jeden autobus). Co istotne - kierowcy zatrudnieni u nowego operatora będą wykonywać swoje obowiązki w oparciu o umowę o pracę.
Pierwsze cztery nowe autobusy wyjadą na radomskie ulice 1 sierpnia 2018 roku. Dziesięć dni później wykonawca ma realizować przewozy już siedemnastoma autobusami, a od 21 sierpnia 2018 roku ma być już komplet - 26 autobusów.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>