Plac postojowy powstał w pobliżu ulicy Sycyńskiej, przy drodze dojazdowej do bloków nr 35 i 37. Dawniej były w tym rejonie Południa jedynie nieużytki. Od niedawna są one stopniowo zagospodarowywane. Najpierw powstał tam sklep budowlany, a obecnie powstaje obok niego market popularnej sieci.
Pomiędzy osiedlem a sklepami kierowcy mogą już korzystać z nowego parkingu typu Park & Ride. Ma on powierzchnię 0,42 hektara. Jest tam 167 miejsc postojowych, w tym siedem zarezerwowanych dla pojazdów osób z niepełnosprawnościami. Jest też siedem stojaków rowerowych. Parking nie jest "betonową pustynią", gdyż wykonawca inwestycji posadził aż 87 nowych drzew oraz 390 krzewów. Całość oświetla sześć latarń, na których zainstalowano łącznie 12 opraw LED-owych (są po dwie na każdym słupie). Nawierzchnię większości miejsc postojowych stanowią płyty eko (betonowe kraty), co ułatwia odpływ wody do ziemi.
Nowy plac postojowy został ogrodzony płotem o długości 332 metrów. Na wjeździe oraz wyjeździe (kierunki ruchu są oddzielone) stanęły automaty parkingowe z kolumnami wjazdowymi i wyjazdowymi. Kierowca samochodu, który chce wjechać na parking typu Park & Ride, musi zatem okazać Radomską Kartę Miejską lub pobrać bezpłatny bilet dostępu, umożliwiający podniesienie szlabanu wjazdowego. Identycznie należy postąpić przy bramce wyjazdowej z tego placu.
Parking na radomskim Południu został wybudowany w ramach tak zwanego projektu multimodalnego. Budowa trwała ponad cztery miesiące. Jej wykonawcą była firma Budromex z Radomia. Koszt zadania to około 811 tysięcy złotych.
Obecnie od nowego parkingu Park & Ride do pętli autobusowej na Południu jest około 250 metrów. Jednak docelowo planowana jest nowa pętla końcowa w bezpośrednim sąsiedztwie placu postojowego. Parking ma bowiem służyć nie tylko osobom przesiadającym się do komunikacji miejskiej, lecz również zamierzającym udawać się w dalszą podróż pociągiem.
Kolej przy rozwidleniu torów na wysokości ulicy Krynickiej planuje utworzenie nowego przystanku Radom Południowy. Przy ulicy Sycyńskiej będzie wówczas kompleksowy węzeł przesiadkowy. Dopóki jednak nie będą znane szczegóły tej inwestycji ze strony kolei, niemożliwe jest zaprojektowanie chociażby dojść od strony osiedla. Również kształt przyszłej pętli końcowej będzie ustalany w późniejszym terminie - czytamy na mzdik.pl.