Wiadukt nad torami liczyć ma 190 metrów długości. Szerokość konstrukcji to 15 metrów. Zmieści się na nim jezdnia o szerokości 7 merów (dwa pasy ruchu) oraz chodnik i ścieżka rowerowa. W związku z budową węzła zmienia się geometria przyległych ulic. Do tej pory wykonano fundamenty, przyczółki i filary. Z początkiem lipca ruszył też montaż stalowych belek, które tworzyć będą pomost. Za tę część prac odpowiada firma "Gotowski".
- Mamy okazję współpracować z firmą "Mosty-Łódź" przy wielu innych inwestycjach. Dzięki tym doświadczeniom doskonale się rozumiemy i uzupełniamy. Konstrukcje, które wykonujemy często są doceniane przez ekspertów za jakość wykonawstwa. Pomost montowany w Radomiu ze względu na znaczące odległości pomiędzy podporami i przyczółkami montowany jest przy wykorzystaniu podpór tymczasowych. Największy 100-tonowy element nadtorowy będzie montowany w nocy z 14 na 15 lipca. Cała stalowa konstrukcja pomostu ma być gotowa na koniec września. To umożliwi następnie wykonanie żelbetowej płyty, która ma umożliwiać przejazd pojazdów o masie 50 ton - wyjaśnia dyrektor ds. realizacji kontraktów w firmie "Gotowski", Paweł Pietraszak.
Wartość całego projektu (wraz z przebudową przyległych ulic) to 62 mln zł. Cała inwestycja ma zakończyć się jesienią.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>