Po otwarciu kopert okazało się, że spółki Track Tec Construction, Swietelsky Rail Polska, Swietelsky Baugesellschaft, Infrakol, Leonhard Weiss i Intop Warszawa, zadeklarowały wspólnie, że wykonają to zadanie za 527,9 mln zł brutto. A ponieważ także wszyscy inni uczestnicy przetargu zapewniali, że przeprowadzą modernizację trasy Radom - Warka (w systemie „projektuj i buduj”) w 49 miesięcy i udzielą 72-miesięcznej gwarancji, to kluczowa okazała się cena usługi, która stanowiła też 70% kryterium oceny danej oferty.
A najniższą cenę zadeklarowało właśnie konsorcjum Track Tec Construction, Swietelsky Rail Polska, Swietelsky Baugesellschaft, Infrakol, Leonhard Weiss i Intop Warszawa. Konkurenci domagali się już kwot znacznie wyższych, bo od prawie 588 mln zł brutto do 735,5 mln zł brutto.
Jeśli postępowanie zakończy się takim wynikiem i nikt skutecznie nie zaskarży wyników przetargu, czyli nie udowodni, że zwycięskie konsorcjum pod wodzą Trac Tec Construction dokonało nierzetelnej wyceny swoich usług, to PKP Polskie Linie Kolejowe będą mogły podpisać umowę i sporo też zaoszczędzić, gdyż inwestor zakładał, że za modernizację 41-kilometrowego odcinka linii kolejowej nr 8 z Warki do Radomia zapłaci nawet 672 mln zł, czyli o ponad 140 mln zł więcej niż stanowi najtańsza oferta.
Ten fragment „8” jest najbardziej newralgiczny, gdyż jest to jedyny jednotorowy odcinek na całej drodze z Warszawy do Krakowa. To znacznie ogranicza przepustowość linii, a w dodatku stan toru jest tak zły, że od kilku lat pociągi dalekobieżne PKP Intercity relacji Warszawa - Radom - Kielce - Kraków - Warszawa jeżdżą objazdem: z Radomia przez Dęblin, Pilawę i Mińsk Mazowiecki do Warszawy i odwrotnie.
Dlatego wykonawca tego zadania będzie musiał zmodernizować istniejący tor i zbudować drugi, nowy. Przebudowa obejmie także perony na wszystkich przystankach i urządzenia sterowania ruchem oraz przejazdy - w niektórych miejscach mają powstać wiadukty.
Radom - Warka to ostatni fragment modernizacji trasy ze stacji Warszawa Okęcie do Radomia. Obecnie trwają prace na szlaku z Warszawy do Czachówka, PKP PLK wybrały też wykonawcę remontu torów i innej infrastruktury kolejowej z Czachówka do Warki. Wszystko więc wskazuje na to, że w 2021 roku zakończą się prace na linii radomskiej i wtedy pociągi pospieszne będą pokonywać trasę Warszawa - Radom w około 70 minut. Osobowe -kilkadziesiąt minut dłużej.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>