Jak czytamy w odpowiedzi, modernizacja linii kolejowej nr 8 została rozłożona na kilka odcinków.
Umowa z firmą "Trakcja PRKiI" na opracowanie projektów wykonawczych i realizację robót na pierwszym z odcinków, podpisana została już lipcu zeszłego roku. Pierwsza część robót powinna więc zakończyć się w sierpniu 2017 r.
Przez kilka ostatnich miesięcy ruch na całym odcinku "LCS Warszawa Okęcie" prowadzony był po jednym torze, a krzyżowania pociągów odbywały się w stacjach Piaseczno i Czachówek Płd. Od nowego rozkładu jazdy (grudzień 2016) na odcinku Warszawa Okęcie - Piaseczno przywrócony będzie ruch dwutorowy.
Przetarg na przebudowę drugiego odcinka (Czachówek - Warka) został natomiast ogłoszony w październiku 2015 roku i obecnie postępowanie jest na drugim etapie - przygotowania ofert przez wykonawców. Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest na I połowę 2017 roku. Rozpoczęcie realizacji robót budowlanych zaplanowano zaś na II połowę 2018 r., a ich zakończenie na I połowę 2020 r.
W tym samym czasie ogłoszony został przetarg na projekt oraz wykonanie robót na ostatnim z odcinków, tj. Warka - Radom. Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest na I połowę 2017 r. Rozpoczęcie realizacji robót budowlanych zaplanowano na II połowę 2018 roku, a ich zakończenie na I połowę 2021 roku i wtedy dopiero powinna zakończyć się modernizacja linii kolejowej nr 8.
Budowa zachodniej obwodnicy Radomia w ciągu drogi ekspresowej S7
- Zadanie znajduje się na bardzo zaawansowanym etapie procesu inwestycyjnego - czytamy w odpowiedzi na interpelację posła Ruszczyka. Obecnie prowadzone są roboty budowlane przez wykonawcę - firmę Dragados S.A. W ramach tej inwestycji powstanie droga ekspresowa o długości 24,65 km.
Kontraktowy termin realizacji przedmiotowego zadania to październik 2018 r. Droga będzie skomunikowana z przyległymi terenami poprzez 4 węzły: Radom Północ, Radom Zachód, Wolanów i Radom Południe. Na chwilę obecną nie występują okoliczności zagrażające terminowej realizacji zadania.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>