Lista projektów ujętych w Krajowym Programie Kolejowym podzielona została na kilka rodzajów: podstawowe, rezerwowe, projekty fazowane z perspektywy 2007-2013 (w tym te, które będą kończone w 2015 roku), z programu Polska Wschodnia oraz Regionalnych Programów Operacyjnych i krajowe.
Wśród zapisanych w KPK zadań z perspektywy 2007-2013 znalazła się opóźniona inwestycja – modernizacja linii nr 8 na odcinku Warszawa – Radom. Inwestycja ta znalazła się także na liście projektów fazowanych.
Duże kwoty spośród 67 mld przeznaczonych na inwestycje infrastrukturalne w Krajowym Programie Kolejowym dotyczą modernizacji kolejnych linii kolejowych do stolicy. W programie zapisano miliard złotych na prace na odcinku Warka – Radom i 3,5 mld zł na odcinek Warszawa – Lublin, a także kolejny miliard na modernizację warszawskiej linii średnicowej.
Linia kolejowa nr 8 łącząca Warszawę i Radom liczy ok. 100 km. Codziennie pociągami dojeżdża do stolicy do pracy kilkanaście tysięcy radomian. Podróż trwa dość długo, ponad 2 godz. A to wszystko przez zły stan torów. Dodatkowo odcinek Warka-Radom ma tylko jeden tor. To skutecznie wydłuża czas jazdy. Dlatego podjęto decyzję o modernizacji linii kolejowej nr 8. Modernizacja ostatniego odcinka Warka – Radom, wiąże się, między innymi z budową drugiego toru. Po remoncie pociągi maja jechać szybciej tak, by podróż do Warszawy skróciła się o połowę.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>