- Już podczas budowy obecnego obiektu na Żółkiewskiego planowano, że obok niego powstanie w przyszłości bliźniacza konstrukcja. Takie plany są nadal, lecz postawione wówczas i niezabudowane do tej pory betonowe filary nie nadają się już do wykorzystania. Trzeba je rozebrać i postawić nowe. To nie tylko wymóg techniczny, ale także praktyczny - przebieg nowego wiaduktu musi być dostosowany do projektu modernizacji linii kolejowej. Tory mają tam biec trochę inaczej - wyjaśnia Dariusz Dębski, rzecznik MZDiK.
Dopóki jednak nad torami nie będzie dwóch bliźniaczych wiaduktów, fragment ulicy Żółkiewskiego pomiędzy Zbrowskiego a Kozienicką nie będzie mógł być dwujezdniowy.
- Uspokajamy kierowców: podczas budowy wiaduktów droga krajowa nr 9 nie będzie zamykana dla ruchu. Najpierw powstanie bowiem południowy wiadukt (tuż obok istniejącego), a dopiero po jego otwarciu ruszy rozbiórka obecnej konstrukcji i budowa w jej miejscu nowej. Nie będzie konieczności wyznaczania objazdów przez Gołębiów I - dodaje Dariusz Dębski.
W 2013 roku MZDiK planuje ogłoszenie przetargu i wyłonienie wykonawcy inwestycji. Przewidywany koszt budowy samych wiaduktów to około 48-50 milionów złotych. Miasto z własnych pieniędzy nie byłoby w stanie sfinansować całego zadania.
Przypomnijmy, że wedlug zalożeń inwestycja ma powstać i musi zostać rozliczona do końca 2015 roku. Przebudowa wiaduktu w ul. Żółkiewskiego ściśle wiąże się z modernizacją linii kolejowej nr 8. Wkrótce gmina podpisze z PKP PLK stosowne porozumienie.