– Mamy tu m.in. interaktywną mapę, na której są naniesione wszystkie miejskie sieci. Jest też duży monitor, na który w każdej chwili możemy przerzucić obraz z każdej spośród 67 kamer monitoringu – wylicza sekretarz miasta Rafał Czajkowski. Miejskie Centrum Zarządzania Kryzysowego jest także wyposażone w systemy łączności radiowej z wojewodą oraz w stałe łącze z Policją i Strażą Miejską. Mieści się po sąsiedzku z centrum monitoringu i do dyspozycji służb odpowiedzialnych za zarządzanie kryzysowe pozostaje przez całą dobę.
– To miejsce, z którego będzie można bardzo sprawnie zarządzać w sytuacjach kiedy pojawi się jakieś zagrożenie i będziemy chcieli mu zapobiec lub kiedy już dojdzie do jakiegoś nadzwyczajnego zdarzenia, np. klęski żywiołowej. - Wcześniej, gdy zachodziła potrzeba skoordynowania działań różnych służb, zbierał się sztab kryzysowy, którego członkowie referowali informacje z zakresu swojego działania. Dzięki technicznym możliwościom Centrum Zarzadzania Kryzysowego dostęp do tych informacji odbywa się w sposób nieporównanie szybszy i pełniejszy – dodaje sekretarz Czajkowski.
Ma to oczywisty wpływ na podejmowanie decyzji i sprawność działania służb. Centrum wykorzystywane będzie nie tylko w sytuacjach kryzysowych, ale także prewencyjnie. Pierwszym sprawdzianem takiego właśnie rodzaju będzie Air Show, którego logistyczna obsługa wymaga koordynacji działań wielu służb miejskich. Wyposażenie Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego kosztowało 100 tysięcy złotych.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>