W projekcie „Lepsza edukacja najlepszą inwestycją – zajęcia dodatkowe i wyrównawcze dla uczniów/uczennic radomskich podstawówek w latach 2011-2013” weźmie udział 19 szkół podstawowych z Radomia, w tym dwie szkoły specjalne. - Tytuł projektu został zatwierdzony jeszcze w poprzednim roku, ale realizacja projektu rozpoczyna się w tym roku, od 1 września 2012 i potrwa do 31 lipca 2014 roku – mówił podczas środowej konferencji Leszek Pożyczka, dyrektor Wydziału Edukacji, Sportu i Turystyki w Urzędzie Miejskim w Radomiu. Faktycznie realizacja projektu rozpoczęła się 1 października 2012 roku i potrwa do 30 czerwca 2014.
Zadania, które będą realizowane w ramach projektu, zostały pogrupowane. Pierwszą grupę stanowią zajęcia wyrównawcze dla uczniów/uczennic, które obejmą takie przedmioty jak: matematyka, język angielski i informatyka Drugą grupę stanowią zajęcia dodatkowe ekologiczno–przyrodnicze, plastyczno-techniczne, pedagogiczno-psychologiczne, psychoedukacyjne, terapeutyczno-informatyczne oraz terapeutyczne z kinezjologii edukacyjnej. Trzecie pole zadań obejmują zajęcia specjalne, które są niezwykle istotne przy rozwoju dziecka. Do zajęć specjalnych zostały włączone: trening uwagi słuchowej metodą A.Tomatisa, zajęcia specjalistyczne Biofeedback, dzięki którym usprawniana jest praca mózgu, ruch rozwijający Weroniki Sherborne, alternatywne metody komunikacji oraz integracja sensoryczna.
Ponadto w ramach projektu szkoły zostaną wyposażone w pomoce dydaktyczne, takie jak: laptopy, tablice interaktywne, aparaty cyfrowe, ekrany i DVD. Ponadto zostanie zakupiony specjalny sprzęt, specjalistyczny sprzęt do prowadzenia zajęć dla uczniów niepełnosprawnych np. urządzenie do terapii/treningu Biofeedback.
Termin rozpoczęcia zajęć dydaktycznych został przesunięty w czasie z powodu opóźnień związanych z przeprowadzeniem procedury wyłonienia kadry prowadzącej zajęcia – osoby te wyłaniane są w ramach przetargu nieograniczonego. W chwili obecnej trwa podpisywanie umów zlecenia z kadra prowadzącą zajęcia. W szkołach trwa rekrutacja uczniów na poszczególne zajęcia.
- Wkład gminny w realizację projektu był niewielki, bo jedynie 3 %. A program ten jest z korzyścią dla wszystkich. Obecnie w szkołach trwa rekrutacja uczniów na poszczególne zajęcia - dodaje Pożyczka.
Wartość projektu to 3 866 941,80 zł, w tym wkład własny Gminy: 116 008,27 zł oraz wnioskowane dofinansowanie: 3 750 933,53 zł.