Przetarg dotyczy linii autobusowych, których obsługa - zgodnie z przepisami Ustawy o publicznym transporcie zbiorowym - może odbywać się na obecnych zasadach nie dłużej niż do końca 2016 roku. Kluczowe znaczenie ma sposób wyłonienia operatora oraz data zawarcia umowy z organizatorem rynku przewozów pasażerskich. Umowy z operatorami zawarte w trybie bezprzetargowym przed 2008 rokiem według przepisów automatycznie wygasną 31 grudnia 2016 roku. Taki przypadek ma miejsce właśnie w Radomiu.
ITS Michalczewski już w 1994 roku podpisał z ówczesnym Zarządem Transportu Miejskiego umowę na obsługę linii 3, 8 i 13.
- W styczniu 2014 operator ten wypowiedział nam umowę na obsługę tychże linii. Zgodnie z Ustawą o publicznym transporcie zbiorowym opublikowaliśmy przedwczoraj wówczas dwa ogłoszenia. Jedno o zamiarze udzielenia zamówienia na świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego i wyłonienie nowego operatora w przetargu, zaś drugie , w przypadku, gdyby nie udało się rozstrzygnąć postępowania - o zamiarze powierzenia wozokilometrów podmiotowi wewnętrznemu, z zachowaniem warunków przewidzianych w Ustawie o publicznym transporcie zbiorowy – wyjaśnia Dębski i dodaje, że ponieważ minęło 12 miesięcy od publikacji ogłoszeń w tej sprawie, przetarg jest nieograniczony. Zamówienie obejmuje świadczenie przez wykonawcę usług przewozowych w komunikacji miejskiej Radomia przez dziesięć lat.
MZDiK szacuje, że autobusy operatora będą musiały rocznie wykonać około 1 miliona 368 tysięcy wozokilometrów, a w całym okresie trwania umowy - łącznie około 13 milionów wozokilometrów (z zastrzeżeniem, że wartość ta może zmniejszyć się lub zwiększyć maksymalnie o 10 procent wskutek korekt tras linii i rozkładów jazdy, w wyniku objazdów w czasie modernizacji dróg lub z innych przyczyn). Linie 3, 8 i 13 będą obsługiwane 24 autobusami, które nowy operator kupi we własnym zakresie albo zapewni sobie możliwość używania takich pojazdów zawierając odpowiednie umowy cywilnoprawne.
Muszą to być autobusy nie krótsze niż 11,5-metrowe, z co najmniej 80 miejscami siedzącymi i stojącymi. Przynajmniej połowa autobusów powinna być zasilana sprężonym gazem CNG lub gazem LPG bądź powinna mieć napęd hybrydowy czy elektryczny. Wszystkie pojazdy muszą być niskopodłogowe, z rampami umożliwiającymi przewóz osób na wózkach inwalidzkich, wyposażone w klimatyzację, kamery monitoringu, a także w kasowniki, tablice, komputery pokładowe i inne urządzenia wchodzące w skład Systemu Karty Miejskiej oraz Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Kolorystyka zewnętrzna nadwozia musi być zgodna z barwami obowiązującymi w radomskiej komunikacji miejskiej.
Na oferty MZDiK czeka do 29 kwietnia. - Przy ocenie złożonych ofert będziemy brali pod uwagę nie tylko ich wartość, ale także rok produkcji autobusów. Nowy operator będzie musiał rozpocząć obsługę linii 3, 8 i 13 w ciągu pół roku od dnia podpisania umowy – dodaje rzecznik.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>