Odcinek "siódemki" w założeniach przetargu wytyczono po nowej trasie. Będzie miała ok. 29 kilometrów, skróci drogę i przyśpieszy podróż z Radomia do stolicy. Zadanie zostało podzielone na 3 odcinki: Warszawa-Lotnisko - Lesznowola - ok. 6,6 km, Lesznowola - Tarczyn - ok. 14,8 km, Tarczyn - obwodnica Grójca - ok. 7,9 km.
Droga będzie wybudowana w parametrach "ekspresówki". W obie strony będą po dwie jezdnie, z tym, że na odcinku od węzła Warszawa Lotnisko - do węzła Lesznowola będą to dwie jezdnie po trzy pasy ruchu (pas dzielący 5 m), a od od węzła Lesznowola - do obwodnicy Grójca dwie jezdnie po dwa pasy ruchu (pas dzielący 12 m, z rezerwą pod trzeci pas ruchu).
Dojazd do drogi będzie zapewniony przez wybudowanie węzłów drogowych: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ, Tarczyn Południe. Wybudowane zostaną również urządzenia ochrony środowiska, jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Wszystkie wnioski złożone przez firmy i konsorcja na poszczególne odcinki przeszły pozytywną weryfikację:
• odcinek A: Warszawa-Lotnisko - Lesznowola - 19 szt;
• odcinek B: Lesznowola - Tarczyn - 19 szt;
• odcinek C: Tarczyn - obwodnica Grójca - 20 szt.
Terminy składania ofert zostały określone odpowiednio: dla odcinka A do 24 listopada, dla odcinka B do 25 listopada, dla odcinka C do 28 listopada 2016 r.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wymaga, aby prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zostały ukończone maksymalnie w ciągu 37 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wliczane będą okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca).
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>