Modernizacja linii kolejowej z Warszawy do Radomia to inwestycja od lat oczekiwana przez mieszkańców Radomia i całego regionu. Wielu z nich codziennie dojeżdża do pracy do stolicy. Jak już informowaliśmy na początku roku wybrano najkorzystniejsze oferty dotyczące modernizacji dwóch odcinków trasy kolejowej: Warszawa - Czachówek - Warka oraz Warka - Radom.
W przypadku odcinka z Czachówka do Warki wybrano propozycję konsorcjum sześciu podmiotów polskich i zagranicznych, na czele ze spółką Strabag. Oferta opiewa na 266,5 mln zł. Najlepszą ofertę na odcinek z Warki do Radomia złożyło konsorcjum sześciu spółek z Polski, Austrii i Niemiec, którego liderem jest Track Tec Construction z Wrocławia. Konsorcjum zażądało 527,9 mln zł.
Kluczowy element
Jak poinformował Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe, na przełomie marca i kwietnia planowane jest podpisanie umów z wykonawcami robót.
Prace na odcinku z Warki do Radomia to kluczowy element modernizacji trasy kolejowej z Radomia do stolicy. Na tym odcinku przebiega tylko jeden tor, co ogranicza ruch kolejowy. Wykonawca robót będzie więc musiał m.in. wybudować drugi tor i nowy most nad Pilicą. - Przebudowane zostaną stacje i przystanki na trasie - wszystkie będą dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych - powiedział Karol Jakubowski. Podkreślił, że zmodernizowane zostaną też przejazdy kolejowo-drogowe, co zwiększy poziom bezpieczeństwa kierowców i pociągów. Lepszy przejazd składów zapewnią zamontowane nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz rozjazdy.
Według PKP PLK roboty budowlane na odcinku Warka - Radom powinny rozpocząć się w IV kwartale 2018 r., a zakończyć w II kwartale 2021 r. Na odcinku Czachówek - Warka rozpoczęcie prac planowane są na III kwartał 2018 r., a zakończenie w II kwartale 2020 r.
Przed przystąpieniem do robót wykonawcy muszą opracować projekty inwestycji, ponieważ są one realizowane w formule "projektuj i buduj".
Pełna przejezdnąć linii radomskiej w czerwcu
Obecnie trwa przebudowa 27-kilometrowego odcinka linii kolejowej z Warszawy Okęcie do Czachówka. Roboty na tym fragmencie trasy mają zakończyć się w połowie 2017 r., co powinno skrócić czas przejazdu do Warszawy. Warto podkreślić, że w najbliższym czasie na odcinku od Piaseczna do Czachówka planowane są kolejne prace torowe. Od 10 kwietnia do 10 czerwca planowane jest zamknięcie toru nr 1, więc pasażerowie będą musieli liczyć się z utrudnieniami. Wykonawca będzie niwelował łuk, co wiązać się będzie z przełożeniem toru. Dopiero po zakończeniu tych prac na tym odcinku linii radomskiej nastąpi pełna przejezdność.
Po zmodernizowaniu całej linii kolejowej z Warszawy do Radomia pociągi osobowe będą mogły jeździć z prędkością 160 km/h. Do około 75 minut skrócony zostanie czas przejazdu najszybszych pociągów, obecnie to ok. 115 minut.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>