Rozpoczęcie budowy południowej obwodnicy Radomia to niewątpliwie najważniejsze wydarzenie drogowe minionego roku. Umowa na budowę obwodnicy południowej została podpisana 1 lutego 2012 roku. W imieniu inwestora, czyli miasta uczynił to Kamil Tkaczyk, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji, zaś w imieniu wykonawcy, czyli konsorcjum firm Fart, Trakt, Mosty-Łódź i Budromost podpis złożył Mirosław Szczukiewicz, prezes Fartu. Prace ruszyły na dobre wczesną wiosną. Do końca roku udało się między innymi wybudować wiadukty na ulicy Wyścigowej, na planowanym przedłużeniu ulicy Młodzianowskiej oraz w rejonie ulicy Sycyńskiej. Zaczął też powstawać kolejny, przy skrzyżowaniu ulic Wiejskiej i Godowskiej. Powstały również przepusty i przejścia dla zwierząt, wykonano roboty kanalizacyjne oraz elektryczne. Roboty są już mocno zaawansowane. Na przykład na pierwszym etapie trasy (na Ustroniu i Prędocinku) wykonano już 100 procent prac telekomunikacyjnych, 96 procent kanalizacji sanitarnej, 88 procent wodociągów i 80 procent kanalizacji deszczowej. Roboty mostowe są zaawansowane w 70 procentach, elektryczne w 50 procentach, natomiast drogowe w 15 procentach (w dużej mierze jest efekt tego, że najpierw musi skończyć się większość wcześniej wymienionych prac, wymagających wykopów - a dopiero później można zaczynać budować nowe jezdnie).
Inną dużą inwestycją była przebudowa ulicy Mieszka I oraz budowa jej przedłużenia od ulicy Aleksandrowicza aż do ulicy Ofiar Firleja. To kontynuacja prac rozpoczętych jeszcze w 2011 roku. Powstała tam druga jezdnia na północ od ulicy Piastowskiej, nowe rondo u zbiegu z ulicą Aleksandrowicza, chodniki, drogi dla rowerzystów, zatoki postojowe i przystankowe oraz oświetlenie. Nad Mleczną (na nowym przedłużeniu ulicy) wybudowano most. Ten etap inwestycji zakończył się jesienią 2012 roku, co nie oznacza jednak całkowitego finiszu prac. Będą one kontynuowane jeszcze w 2013 roku. Powstanie wtedy kolejny odcinek: od ulicy Ofiar Firleja do ulicy Witosa (po wschodniej stronie cmentarza).
W dalszym ciągu trwają też prace na terenie Strefy Łucznik przy ulicy 1905 Roku. Do końca 2012 roku wykonano już około 70 procent zaplanowanych zadań. Dawne drogi wewnętrzne Zakładów Metalowych w dużej części są wyłożone betonową kostką. Ta inwestycja skończy się w 2013 roku. Zakładany termin (30 sierpnia) nie jest obecnie zagrożony.
Gruntownej przebudowy doczekały się ulice Dzierzkowska (od 25 Czerwca do Nowogrodzkiej) oraz Nowogrodzka (od Słowackiego do Dzierzkowskiej). Modernizacji doczekała się też ulica Warszawska (od mostu do ulicy Kusocińskiego). Drogowcy pracowali ponadto na ulicach: Okulickiego (chodnik i parking w rejonie bloku nr 80), Rodziny Winczewskich (chodniki i parking obok bloku nr 8), Śniadeckich (pomiędzy Parkową a Gomulickiego), Mikosa (od Gołaszewskiego do Skargi), Deperasińskiego (od Skargi do Paciaka), Naruszewicza (od Wiertniczej do Janiszpolskiej), Jagienki i Powały, Klwateckiej (wymiana nawierzchni), Limanowskiego (od Wierzbickiej do Suchej), 11 Listopada i Chrobrego (wymiana nawierzchni na odcinkach na osiedlu XV-lecia), Podwalnej (od Narutowicza do Wałowej), Struga (chodnik i zatoki na odcinku od Niedziałkowskiego do mostu nad Potokiem Północnym) i Paderewskiego (chodnik pomiędzy Zbrowskiego i Sempołowskiej). Utwardzono ponadto nawierzchnie ulic Rolniczej, Drzymały, Galla Anonima, Źródłowej i Marywilskiej. Przy skrzyżowaniu ulic Kozienickiej i Północnej powstał nowy parking, a na trasie E77 - elementy wagi preselekcyjnej.