Zgodnie z art. 6h ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2012r. poz. 391 z późn. zm.) właściciele nieruchomości zamieszkałych ponoszą opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy, na terenie której położone są ich nieruchomości.
W Radomiu opłaty zależne są odsposobu gromadzenia odpadów i wynoszą:
w przypadku braku prowadzenia selektywnej zbiórki odpadów w gospodarstwie domowym:
24,00 zł dla gospodarstwa domowego zajmującego lokal mieszkalny o powierzchni nie przekraczającej 30 m2,
40,00zł dla gospodarstwa domowego zajmującego lokal mieszkalny o powierzchni przekraczającej 30 m2, jednak nie większej niż 70 m2,
50,00 zł dla gospodarstwa domowego zajmującego lokal mieszkalny o powierzchni przekraczającej 70 m2.
w przypadkuprowadzenia selektywnej zbiórki odpadów komunalnych
w gospodarstwie domowym:
18,00 zł dla gospodarstwa domowego zajmującego lokal mieszkalny o powierzchni nie przekraczającej 30 m2,
30,00 zł dla gospodarstwa domowego zajmującego lokal mieszkalny o powierzchni przekraczającej 30 m2, jednak nie większej niż 70 m2,
40,00 zł dla gospodarstwa domowego zajmującego lokal mieszkalny o powierzchni przekraczającej 70 m2.
Opłaty należy wnosić do Gminy Miasta Radomia na indywidualne konto bankowe przypisane do danej nieruchomości,w terminach:
1) za styczeń do dnia 10 lutego,
2) za luty do dnia 10 marca,
3) za marzec do dnia 10 kwietnia,
4) za kwiecień do dnia 10 maja,
5) za maj do dnia 10 czerwca,
6) za czerwiec do dnia 10 lipca,
7) za lipiec do dnia 10 sierpnia,
8)za sierpień do dnia 10 września,
9) za wrzesień do dnia 10 października,
10) za październik do dnia 10 listopada,
11) za listopad do dnia 10 grudnia,
12) za grudzień do dnia 30 grudnia.
Pierwszą opłatę należy uiścić w terminie do dnia 10 sierpnia 2013r., w tytule wpłaty należy określić miesiąc, którego dotyczy opłata.
Numery indywidualnych kont dostarczone zostaną mieszkańcom Radomia w lipcu br.
Informacje o numerze konta można również uzyskać w Referacie Wymiaru Opłaty
ul. Żeromskiego 53 pokój nr 3 Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa
Telefon: 48 36-20-141 do 145.
Wpłaty już dokonane tytułem opłat za gospodarowanie odpadami w miesiącu lipcu zostaną przeksięgowane na właściwe konto indywidualne.
UWAGA!
Wpłata na konto indywidualne jest jedynym sposobem pobierania przez Urząd Miejski opłaty za odpady. Urząd nie przyjmuje wpłat bezpośrednich od mieszkańców. Żadne osoby podające się za inkasentów opłat za śmieci i żądające ich zapłaty w formie gotówkowej nie reprezentują Gminy Miasta Radomia.
Z opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi gmina:
1) odbierze z nieruchomości:
- niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne
- selektywnie zbierane odpady komunalne (papier, tektura, metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe-opakowania po sokach i mleku)
- szkło
- odpady zielone
- odpady wielkogabarytowe
- zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny
- popiół i żużel
2) utworzy i zapewni funkcjonowanie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) przyjmującego:
-papier i tektura
- metale
- tworzywa sztuczne
- opakowania wielomateriałowe
- szkło (butelki i słoiki)
- odpady zielone
- przeterminowane leki
- zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny
- meble i inne odpady wielkogabarytowe
- zużyte opony
- odpady niebezpieczne (baterie, akumulatory, świetlówki, lampy zawierające rtęć, pozostałości farb, klejów, lakierów, aerozoli, rozpuszczalników, pozostałości środków ochrony roślin, nawozów w tym opakowania po tych środkach, itp)
- popiół i żużel
- tekstylia,
- drewno,
- szkło okienne
3)będzie prowadzić edukację mieszkańców
4) pokryje koszty administracyjne związane z obsługą systemu gospodarki