- Technologia przestaje szkołom przeszkadzać, a zaczyna pomagać im w dostosowywaniu się do procesu edukacyjnego, proces uczenia i zarządzania szkołą. Szkoły są coraz bardziej otwarte, ale potrzebują narzędzi. Nie da się wykorzystywać chmury obliczeniowej i aplikacji bez urządzeń. Z jednej strony musi być baza sprzętowa, z drugiej strony kompetencje, bo nauczyciele muszą wiedzieć, jak z tego korzystać - ocenia Cecylia Szymańska-Ban dyrektor ds. sektora edukacji w Microsoft Polska.
Do sieci Szkół w Chmurze Microsoft należy ponad sześćdziesiąt placówek, które pretendują do wpisania na światową listę innowacyjnych szkół Microsoft Showcase School. Sześć polskich szkół zostało wskazanych przez Microsoft jako centra kompetencyjne na światową skalę. Wśród nich tytuł „Modelowej szkoły” w obecnym roku szkolny 2017/2018 uzyskały II LO im. Adama Mickiewicza w Słupsku, Szkoła Podstawowa nr 15 im. Wł. Syrokomii w Radomiu, Szkoła Podstawowa nr 3 im. Małego Powstańca w Ząbkach, Zespół Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Radomiu.
Szkoły modelowe Microsoft to globalna społeczność szkół zaangażowanych w transformację cyfrową w celu udoskonalenia nauczania i uczenia się. Szkoły modelowe tworzą obejmujące wszystkich środowisko nauczania, które inspiruje do nieustannego kształcenia, stymulując rozwój niezbędnych umiejętności życiowych i wspierając nauczycieli w pielęgnowaniu pasji uczniów.
Dzięki wsparciu firmy szkoły przygotowują uczniów do aktywnego i mądrego wykorzystywania technologii na każdym etapie edukacji. Celem programu jest zwiększenie potencjału edukacji poprzez wykorzystanie najnowocześniejszych technologii.
Działania Microsoft zostały docenione przez Stowarzyszenie Wspierania Edukacji i Rodziny „Sternik”, a firma została uhonorowana nagrodą „Sternik edukacji”.