Każda umowa z firmą odpowiedzialną za wywóz śmieci zawierana jest indywidualnie. W każdym tego typu dokumencie zawarty jest zapis dotyczący okresu wypowiedzenia i w zależności od firmy może być on różny. Ze względu na tego typu rozbieżności każdy z właścicieli nieruchomości lub zarządca budynku, z którym została podpisana umowa, powinien we własnym zakresie dowiedzieć się, jaki obejmuje go okres wypowiedzenia. Rozwiązanie umowy z zachowaniem terminu wypowiedzenia powinno być ze skutkiem 30 czerwca 2013 roku.
- Nie może to być data wcześniejsza, ponieważ właściciel nieruchomości bądź jej zarządca zostaje wówczas bez umowy o odbiór śmieci. Jeśli zdarzy się, że ktoś przegapi ten termin i rozwiązanie umowy nastąpi po 30 czerwca, będzie musiał rozliczyć się z odbioru odpadów komunalnych we własnym zakresie, według stawek narzuconych przez daną firmę – wyjaśnia Sylwester Rutka z Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miejskiego.
- A co z pojemnikami na śmieci? Przecież firma, z którą mam podpisaną umowę, w chwili gdy zostanie rozwiązana, zabiorą je. Zostanę bez pojemnika? - pyta Czytelnik. - W chwili rozwiązania umowy z dotychczasową firmą, pojemnik zgodnie z umową zostanie odebrany od właściciela nieruchomości. Zgodnie z nową uchwałą Gmina Miasta Radomia pojemników nie dostarcza, musimy je sobie zapewnić na własną rękę, tak jest zapisane literą prawa. Być może się to zmieni, ale póki co, sami musimy o to zadbać. Miasto natomiast zapewnia worki na odpady selektywne np. trawę, szkło, odpady suche. Firma, która będzie je dostarczać zostanie wyłoniona na drodze przetargu – wyjaśnia Rutka.