Akcja skierowana jest do wszystkich Polaków, którzy swoje głosy mogą oddawać za pomocą wirtualnych przytuleń wysyłanych przez www.fioletowastrona.pl oraz aplikację Facebooku (Facebook.com/Milka).
Im więcej wysłanych przytuleń z danego miasta, tym większe jego szanse na wygraną. Pierwsza faza zakończy się 18 maja br. i wyłonione w jej trakcie zostaną trzy miasta, które przejdą do finału akcji. To one będą konkurować w kolejnych etapach o miano pierwszego w historii najmilszego miasta w Polsce.
– W drodze do finału mieszkańcy tych trzech miast będą mieli okazję wykazać się i udowodnić, że to właśnie w ich mieście panuje najmilsza atmosfera, biorąc udział w weekendowych wydarzeniach specjalnych i zabawnych prowokacjach – mówi Beata Kucejko, Brand Manager marki Milka, organizatora akcji. – O tym, które miasto w Polsce zdobędzie tytuł najmilszego, dowiemy się 30 czerwca br. podczas imprez plenerowych z licznymi atrakcjami, grami i zabawami dla mieszkańców, zorganizowanych w trzech miastach-finalistach jednocześnie – dodaje.
Emocje związane z wyborem najmilszego miasta będą towarzyszyć uczestnikom do ostatniego dnia akcji, czyli 30 czerwca br. – biorący udział w imprezach na żywo będą mogli zdobywać dodatkowe punkty dla swoich miast. Na ostateczny wynik będą więc miały wpływ nie tylko wirtualne przytulenia wysyłane z całej Polski, ale również to, jak mieszkańcy miast zaangażują się w zaplanowane na ten dzień konkurencje. Najmilsze miasto w Polsce otrzyma od Milki nagrodę główną w postaci działań promocyjnych w telewizji, radiu, prasie oraz Internecie i na nośnikach reklamy zewnętrznej, która zostanie zrealizowana tuż po zakończeniu projektu akcji „Milka. Moje miasto się przytula”.
Co to znaczy miłe miasto? Miłe miasto to takie miejsce, w którym mieszkają mili, życzliwi, serdeczni i otwarci ludzie. - Wybierając najmilsze miasto, myślimy o jego mieszkańcach. W każdym mieście ważne są sprawna komunikacja miejska, dobrze funkcjonujące samorządy czy ciekawa oferta kulturalna, ale w naszej akcji najważniejsi są ludzie i relacje między nimi – wyjaśnia ideę akcji Kucejko. – Wraz z Milką chcemy uzmysłowić Polakom, że to, czy miejsce, w którym mieszkają można uznać za miłe i przyjazne, czy chce się w nim przebywać, być jego częścią, zależy od nich samych i od ich codziennych zachowań wobec siebie” – dodaje.