SLD upatruje w tej inwestycji, której koszt sięga niebagatelnej kwoty około 370 mln zł., szansę rozwoju całego województwa, generowania miejsc pracy oraz stymulowania rozwoju gospodarczego. Radni uważają, że inwestycja na tak dużą skalę to działania wskazujące na determinację, zaangażowanie oraz animowanie rozwoju całego województwa. Ich zdaniem lotnisko adresowane do niskokosztowych przewoźników to wzmożenie ruchu turystycznego oraz konkretne i realne korzyści dla małego i średniego biznesu.
W oświadczeniu czytamy: „Klub Radnych SLD nie może jednak nie reagować w momencie kiedy sztandarowa inwestycja na Mazowszu chyli się ku upadkowi a jej losy owiane są zbyt daleko idącymi niejasnościami. Ponad 40 tys. zawiedzionych pasażerów, ok. 180 tys. zł. strat dziennie, brak systemu ILS, utrata zaufania dwóch największych przewoźników, wadliwie wykonany pas startowy, Decyzja Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego o zamknięciu części pasa startowego, chaos komunikacyjny. Brak reakcji ze strony Władz lotniska, Zarządu Województwa na ekspertyzy wskazujące zagrożenia w użytkowaniu pasa startowego”. - To tylko część powodów, które stoją za decyzją Klubu Radnych SLD Sejmiku Województwa Mazowieckiego o podjęciu inicjatywy powołania doraźnej komisji ds. zbadania nieprawidłowości w realizacji inwestycji budowy lotniska w Modlinie - mówi Grzegorz Pietruczuk, przewodniczący Klubu Radnych SLD Sejmiku Województwa Mazowieckiego.
Jako uzasadnienie radni przedstawiają także kilka faktów oraz obliczenia ukazujące koszty, jakie wygenerowała budowa lotniska: „Łączny koszt inwestycji to około 370 mln zł. Koszt przebudowy pasa startowego to ok. 107 mln zł. Lotnisko twierdziło, że zmodernizowało drogi kołowania, startów i postojów. W lipcu 2012 Zarząd Województwa twierdził, że jesienią będzie system ILS. Szacunkowe straty z tytułu ograniczenia realizacji operacji lotniczych w wysokości ok. 180 tyś zł. dziennie. Lotnisko poinformowało, że ma dwóch głównych klientów: Wizz Air oraz Ryanair. Obie linie lotnicze wycofały się z lotniska w grudniu 2012. Wizz Air podał, iż jednym z powodów jest brak systemu ILS. Brak połączenia linią kolejową lotniska ze stacją kolejową w Modlinie. Realizację inwestycji budowy łącznika kolejowego ma prowadzić spółka Centrum Praha – obecnie zajmująca się wynajmem powierzchni biurowych i komercyjnych. Utrata zaufania pasażerów i linii lotniczych. Około 40 tyś zawiedzionych klientów. Brak reakcji na ekspertyzy ITWL”.