W ramach zadania ma zostać przebudowanych łącznie około 5,5 kilometra dróg. Jest już dla tej inwestycji decyzja środowiskowa (oprócz ulicy Zwolińskiego, dla której nie jest ona wymagana) oraz program funkcjonalno-użytkowy.
Pierwotnie MZDik miało zamiar ubiegać się o fundusze unijne i zrealizować to zadanie w formule "Zaprojektuj i wybuduj". Ponieważ jednak pieniądze w ramach Programu Operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko" są niedostępne, MZDiK zamierza postarać się o dofinansowanie z innych źródeł, w tym między innymi z budżetu państwa. - Aby skutecznie zabiegać o te fundusze, musimy posiadać pełną dokumentację techniczną wraz z ważnym pozwoleniem na budowę - informuje Dariusz Dębski, rzecznik prasowy MZDiK. -
W związku z tym ogłosiliśmy przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej. Z racji na dużą wartość zamówienia, zostało ono zgłoszone do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, a niebawem ukaże się także w naszym Biuletynie Informacji Publicznej. Na oferty od firm zainteresowanych tym zamówieniem będziemy czekali przez półtora miesiąca - dodaje Dariusz Dębski.
Na razie jest o wiele za wcześnie, żeby mówić o szczegółach dokumentacji. Wiadomo już na pewno, że aleja Wojska Polskiego oraz pozostały do przebudowy fragment ul. Żółkiewskiego i Zwolińskiego po zakończeniu inwestycji będą miały po dwie jezdnie (po dwa pasy każda).
Istniejący wiadukt nad linią kolejową Radom-Dęblin zostanie wyburzony, a w jego miejscu zbudowane zostaną dwa całkiem nowe wiadukty. Powstaną także chodniki i drogi dla rowerów. Rondo Popiełuszki zostanie tymczasem powiększone do rozmiarów ronda Narodowych Sił Zbrojnych (tak zwanego warszawskiego) - po to, by zwiększyć jego przepustowość. Ruch na tym rondzie będzie odbywał się na jednym poziomie.
- Zrezygnowaliśmy z dawnej koncepcji budowy w tym miejscu skrzyżowania dwupoziomowego, z uwagi na bardzo duże koszty realizacji takiego rozwiązania - powiedział rzecznik prasowy MZDiK.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>