Inicjatorem projektu jest Koen Timmers z Belgii, finalista w konkursie Global Teacher Prize (tzw. Nobel Nauczycielski) oraz założyciel stowarzyszenia "Take Action Global". W projekcie wzięło udział ponad 2,600,000 osób z 100 różnych krajów. Działania projektu wspierają znane osoby i organizacje, między innymi Dalai Lama, Greenpeace, dr Jane Goodall, Unesco, Microsoft, #TeachSDGs.
Projekt przedstawiany w Parlamencie Europejskim i na szczycie klimatycznym ONZ, był realizowany w klasach 1P2, 1M, 2P, 2Ti1 oraz 3TMA radomskiego Elektronika, pod opieką nauczycielek języka angielskiego: Barbary Kostkiewicz, Magdaleny Dygała oraz Zuzanny Dobkiewicz.
Międzynarodowym koordynatorem projektu jest Magdalena Dygała. Tematyka projektu obejmuje działania związane z przyczynami i skutkami zmian klimatu, a hasło przewodnie projektu to: "Go Green, Save The Planet!".
Podczas 6 tygodni trwania projektu, uczniowie zaangażowali się w następujące działania:
- opracowanie własnych rozwiązań dotyczących zmian klimatycznych;
- przygotowanie filmików i prezentacji w języku angielskim;
- posadzenie drzewek na terenie szkoły;
- udział w spotkaniach z nauczycielami i uczniami z Brazylii, Chorwacji, Indii, Meksyku, Mołdawii;
- zaprojektowanie wynalazku: ekologiczna doniczka "soil moisture pot", stron internetowych projektu oraz nakręcienie teledysku do piosenki Michaela Jacksona "Earth Song";
- udział w wydarzeniu "Dzień Działań na rzecz Klimatu" wraz z nauczycielami i uczniami z ponad 135 krajów i światowej sławy prelegentami, w tym dr Jane Goodall, prezydent Juan Manuel Santos i sir David Attenborough i z ekspertami z WWF, NASA i ONZ;
- udział w spotkaniu z eko-ekspertem, Małgorzatą Musińską-Kubis, polskim dyplomatą w ambasadzie RP w Sztokholmie w Wydziale Handlu i Inwestycji oraz członkiem organizacji non-for profit w Szwedzko-Polskiej Izbie Handlowej.
Podczas spotkania Pani Małgorzata przedstawiła kilka ciekawostek na temat ekologii w Szwecji, między innymi opowiedziała o obowiązującym tam systemie kaucjowania plastikowych i szklanych butelek, a także metalowych puszek.
Wynalazki uczniów
W 4 tygodniu grupy Barbary Kostkiewicz 1P2 i Zuzanny Dobkiewicz 2M, stworzyły stronę internetową projektu.
- Wpadliśmy na pomysł, aby wykazać się wiedzą i stworzyliśmy stronę internetową opisującą nasz dotychczasowy postęp w projekcie. Na stronie napisaliśmy o powodach zmian klimatu w Polsce, wspólnym sadzeniu drzewka oraz rozmowie wideo z uczniami z Indii. Na końcu przedstawiliśmy nasze wrażenia z udziału w projekcie - informują uczestnicy.
W czwartym tygodniu trwania projektu "Climate Action Project", uczennice klasy 2P, pod opieką Magdaleny Dygały, stworzyły projekt wynalazku "soil moisture pot":
Wykonanie:
Zuzanna Sasin - pomysł, rysunki i animacje
Zuzanna Jabłonska - tekst do filmiku, lektor
Aleksandra Podkowa - tekst do filmiku
Seweryn Rola - montaż filmiku