Umowa na zaprojektowanie i wybudowanie tego odcinka S7 została podpisana pod koniec lipca tr. (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj). Podpisali ją w obecności minister infrastruktury minionej kadencji rządu - Marii Wasiak - przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad i hiszpańskiej firmy Dragados, która wygrała przetarg. Kontrakt jest realizowany w systemie "Projektuj i buduj". W praktyce oznacza to, że wykonawca najpierw przygotuje projekt budowlany, który ma być gotowy do połowy 2016 roku. Wartość umowy to 729,4 mln zł.
Obwodnica Radomia na całej swojej długości (24,65 km) będzie przebiegać po nowym śladzie, po dwa pasy w obu kierunkach, w stronę północ-południe, w powiatach radomskim i szydłowieckim oraz przez gminy: Jedlińsk, Zakrzew, Wolanów, Kowala i Orońsko. Powstanie tu 20 wiaduktów, cztery mosty oraz dwie kładki dla pieszych. Wjazd na obwodnicę będzie możliwy na węzłach: Radom Północ (Jedlanka), Radom Zachód (Mleczków), Wolanów i Radom Południe (Młodocin). Powstaną także m.in. ekrany akustyczne, odwodnienia do rowów, cieków i zbiorników retencyjnych, przepusty pełniące funkcje przejścia dla średnich i małych zwierząt, a przejścia zostaną obsadzone roślinnością.
Obecnie budowany jest także liczący około 22 km odcinek trasy S7 od obwodnicy Radomia do granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego. Tu, większa część szlaku będzie prowadzić nowym traktem. Ma ona być gotowa w 2017 roku. Wartość projektu to 682,2 mln zł.
Więcej filmów wideo dokumentujących budowę drogi krajowej nr 7 na odcinku: koniec obwodnicy Radomia - granica woj. mazowieckiego dostępne są tutaj. Zdjęcia natomiast można zobaczyć tutaj.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>