Najwięcej pracy odbywa się na nowym wiadukcie nad torami kolejowymi oraz w jego najbliższym otoczeniu. Trwa piaskowanie ciągów pieszych na obiekcie przy użyciu myjek wysokociśnieniowych. Inne ekipy montują ostatnie barierki na schodach prowadzących na wiadukt. Po obu stronach przeprawy zamontowane są prawie wszystkie gzymsy.
Na dojeździe do obiektu od strony południowej trwa ustawianie krawężników. Gotowa jest stabilizacja, a niebawem drogowcy będą mogli przystąpić do układania warstw konstrukcyjnych jezdni. Krawężniki ustawiane są także na nasypach, które będą tworzyć przyszły węzeł drogowy przy wiadukcie.
Po stronie ulicy Tartacznej trwają kolejne roboty ziemne. Powstaje tam około 380-metrowa droga wzdłuż torów, w kierunku ulicy Żakowickiej. W przyszłości ta droga zostanie włączona do trasy N-S, umożliwiając połączenie z obwodnicą południową. Wkrótce ruszy także budowa ronda rozprowadzającego ruch lokalny, między innymi do Strefy Łucznik.
Nieco bliżej ulicy Orzechowej na nasypie, który został ostatnio odpowiednio umocniony, jest już ułożona jedna warstwa asfaltu. Montowane są także ostatnie słupy oświetleniowe z energooszczędnymi lampami typu LED.
Nowy wiadukt na Młodzianowskiej umożliwi bezkolizyjne pokonanie torów i znacznie skróci czas przejazdu między Ustroniem, Młodzianowem i Prędocinkiem, a Plantami i Śródmieściem. Będzie to jedna z większych przepraw drogowych w mieście - o długości 190 metrów, szerokości 15 metrów i nośności 50 ton.
Za budowę nowego przebiegu ulicy Młodzianowskiej (od Gdyńskiej do Godowskiej) włącznie z wiaduktem nad torami kolejowymi odpowiada konsorcjum firm Budromost-Starachowice z Wąchocka i Mosty-Łódź z Łodzi. Wartość zadania według umowy to ponad 61 mln złotych. Cała inwestycja ma zakończyć się w październiku 2016 roku.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>