Najtańszą ofertę - na kwotę 66 milionów 500 tysięcy 727 złotych i 99 groszy - zaproponowało konsorcjum dwóch firm: Przedsiębiorstwa Inżynieryjnego IMB Podbeskidzie ze Skoczowa oraz Kieleckiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych z Kielc. Najwięcej za wykonanie zamówienia zażądał Strabag z Pruszkowa - 80 milionów 747 tysięcy 223 złote i 70 groszy. Na sfinansowanie tego zamówienia zamierzamy przeznaczyć 60 milionów złotych. Po otwarciu ofert przystąpiliśmy do ich analizy pod względem formalnym, prawnym i bardzo szczegółowo pod względem rachunkowym.
W ramach tej inwestycji planujemy przebudowę ulicy Młodzianowskiej od Gdyńskiej do torów kolejowych, budowę obiektu mostowego nad linią kolejową numer 8, a za skrzyżowaniem za torami - budowę nowej jezdni Młodzianowskiej aż do ulicy Cisowej (na wschód od starej jezdni), przebudowę istniejącego odcinka Młodzianowskiej od Cisowej do Armii Ludowej oraz budowę nowego przedłużenia Młodzianowskiej od Armii Ludowej do Godowskiej.
Poprowadzona częściowo nowym śladem Młodzianowska ułatwi komunikację mieszkańcom południowych dzielnic. Jadący z tej części miasta do centrum muszą obecnie przebijać się przez rondo Dmowskiego, które jest bardzo obciążone. Nowa ulica Młodzianowska będzie drogą należącą do podstawowego układu komunikacyjnego miasta. Przejazd po niej będzie szybki, bezkolizyjny oraz bezpieczny dla pieszych. Właśnie dlatego zaplanowaliśmy nowe skrzyżowanie z ulicą Jana Pawła II, powstaną tam szerokie rozjazdy z wydzielonymi prawoskrętami. Młodzianowska będzie przecinała obwodnicę południową, skrzyżowanie to będzie bezkolizyjne. Obwodnica zostanie poprowadzona górą, a na poziomie zero będzie rondo (ten obiekt mostowy powstał już w ramach budowy obwodnicy).
Bardzo ważną częścią tej inwestycji będzie budowa nowego obiektu mostowego nad torami kolejowymi. Ten wiadukt wraz z całym węzłem drogowym nie tylko umożliwi nam skomunikowanie ścisłego centrum miasta z obwodnicą południową, ale także w przyszłości połączy nowy ślad ulicy Młodzianowskiej z projektowanym obecnie pierwszym etapem trasy N-S. Przy okazji wiaduktu zbudujemy również nową jezdnię wzdłuż torów kolejowych, między Młodzianowską a Żakowicką. Droga ta w kolejnych latach stanie się częścią trasy N-S.
Przewidujemy, że budowa nowego przedłużenia ulicy Młodzianowskiej oraz węzła drogowego nad linią kolejową numer 8 zakończy się w 2015 roku.
Chcesz szybciej dowiadywać się o nowych wydarzeniach i czytać najświeższe newsy? POLUB NAS NA FACEBOOKU. ZRÓB TO TERAZ >>