Koncepcja przebudowy skrzyżowania powstała m.in. w oparciu w wyniki konsultacji społecznych dotyczących zmian w organizacji ruchu kołowego oraz pieszych i rowerzystów w rejonie skrzyżowania ulic Traugutta i Narutowicza. Do Urzędu Miejskiego w Radomiu wpłynęło 286 ankiet z różnymi propozycjami, które miały na celu poprawę bezpieczeństwa uczestników ruchu, zmniejszenie liczby punktów kolizyjnych i likwidację barier architektonicznych.
- Chcemy, by po przebudowie to skrzyżowanie było bardziej czytelne, a przez to bezpieczniejsze. Jednocześnie rowerzyści uzyskają wygodne połączenie pomiędzy centrum miasta, a Plantami i dalej z Ustroniem - mówi wiceprezydent Konrad Frysztak.
Projekt przebudowy zakłada przedłużenie pasa do skrętu w lewo z ulicy Narutowicza w ulicę Kościuszki. Dzięki likwidacji wysepki będzie mogło zmieścić się tam więcej pojazdów. Obecnie często blokują one skrzyżowanie z ulicą Traugutta. Z tego powodu zlikwidowane zostanie także przejście dla pieszych znajdujące się w bliskiej odległości od dwóch sąsiednich przejść. Z kolei pasy po wschodniej stronie skrzyżowania, zgodnie z oczekiwaniami większości osób biorących udział w konsultacjach, zostaną przesunięte bliżej wlotu ulicy Moniuszki. Wzdłuż nich powstanie przejazd dla rowerzystów.
Zlikwidowany zostanie jednokierunkowy fragment ulicy Traugutta wzdłuż posesji nr 34. Na powstałym w ten sposób powiększonym skwerku powstaną nowe chodniki, drogi dla rowerów i trawniki. Wszystkie możliwe relacje (prosto, w prawo lub w lewo) będą natomiast dostępne na skrzyżowaniu ulic Traugutta oraz Narutowicza. Dodatkowo kierowcy zyskają niedostępną dotychczas możliwość dojazdu z Moniuszki do Narutowicza.
Podstawowym celem tej przebudowy jest wprowadzenie usprawnień dla pieszych i rowerzystów. Wszystkie przejścia będą po przebudowie miały obniżone krawężniki, natomiast nowa droga dla rowerów umożliwi przejazd z Traugutta i Moniuszki do Jaracza. Będzie to fragment połączenia Śródmieścia z Plantami i dalej z Ustroniem, a docelowo - już po wybudowaniu drogi przy alei Grzecznarowskiego - z Idalinem, Janiszpolem i z trasą rowerową w stronę Skaryszewa.
Na oferty od wykonawców zainteresowanych przebudową skrzyżowania MZDiK czeka do 27 lutego do godziny 10:00. Planowany termin zakończenia robót to koniec czerwca, lecz w przetargu premiowane będą oferty z krótszym czasem realizacji.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>