Serwisownia w oficjalnej nomenklaturze kolejowej nazywa się "punktem utrzymania pojazdów kolejowych". Ta planowana w Radomiu ma zatrudnić około 40 osób. Praca będzie wykonywana siedem dni w tygodniu, w systemie trzyzmianowym.
Projekt jest powiązany z zakupem szynobusów - 10 dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, które będą utrzymywane w serwisowni. Przewidziane są one do obsługi relacji: Radom - Dęblin, Radom - Skarżysko-Kamienna, Radom - Drzewica, Radom - Warka.
Inwestycja jest zaplanowana na działce, którą Koleje Mazowieckie dzierżawią od miasta do 2055 roku. Chodzi o teren o powierzchni 11 tys. m.kw na terenie dawnych Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego i części działki wydzielonej przez PKP S.A.
Szacowana wartość łączna projektu (budowa serwisowni i zakup 10 szynobusów) wyniesie około 150 mln zł netto. Zakończenie budowy i zakup szynobusów planowane jest do roku 2019.
Serwisownia stanowić będzie zaplecze techniczne dla składów kolejowych – ze szczególnym uwzględnieniem nowo zakupionych dwuczłonowych szynobusów – bez konieczności ich rozłączania. Podstawowym zadaniem załogi serwisowni będą naprawy bieżące, mycie pojazdów w myjni przejazdowej, wykonywanie podstawowych czynności kontrolnych oraz naprawy podzespołów.
Na serwisownię składać się będą m.in.:
• hala przeglądowo-naprawcza posiadająca dwa tory z kanałem (jeden tor do wykonywania przeglądów oraz drugi tor do wykonywania napraw) wraz z niezbędnym zapleczem warsztatowym wraz z wyposażeniem,
• nowoczesna myjnia przejazdowa,
• zaplecze socjalne dla pracowników,
• tory postojowe,
• magazyn.
W serwisowni utrzymywane będą pociągi obsługujące ruch aglomeracyjny na trasie Radom - Warszawa - Radom oraz kursujące na liniach regionalnych: Radom - Dęblin, Radom - Drzewica, Radom - Skarżysko- Kamienna.
Rozmowy między Kolejami Mazowieckimi a władzami miasta na temat dzierżawy działki pod serwisownię rozpoczęły się dzięki staraniom Leszka Ruszczyka, ówczesnego wicemarszałka województwa mazowieckiego, obecnie posła na Sejm RP. - Radom jest ważnym węzłem komunikacyjnym. Dzięki powstaniu hali i zakupom nowego taboru znacznie poprawi się komfort i warunki podroży w kierunku Warszawy, Dęblina czy Skarżyska-Kamiennej. Cieszę się, że rozmowy zakończyły się sukcesem. To bardzo dobra wiadomość dla regionu, ze względu na to, że powstaną nowe miejsca pracy – mówi Leszek Ruszczyk.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>